Pedagogės patirties sėmėsi Lenkijoje ir Čekijoje
Šeduvos lopšelis-darželis ir Šeduvos gimnazijos Specialiojo ugdymo skyriaus pedagogai aktyviai dalyvauja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro tęstiniame projekte „Žaliosios edukacinės erdvės ir gamtos ekspozicijos mokyklų aplinkoje“.
Neseniai Šeduvos lopšelio-darželio direktorė Daiva Staškūnienė bei Šeduvos gimnazijos Specialiojo ugdymo skyriaus specialiosios pedagogės metodininkės Loreta Butkienė ir Arnolda Šukienė kartu su 40 darbuotojų iš įvairių šalies ugdymo įstaigų vyko į patirties mainus Lenkijoje ir Čekijoje.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė, patirties mainų vadovė dr. doc. Ona Motiejūnaitė pristatė metodinę medžiagą ir išsamią pažintinę programą apie Lenkijos ir Čekijos žaliąsias edukacines erdves, visuomenės ir mokyklos vaidmenį ugdant mokinius gamtinėje aplinkoje.
Mokymai vyko Vroclavo universiteto botanikos sode. Čia ekskursiją-pamoką vedė atskirų sodo skyrių mokslininkai ir vadovai. Specialistai pristatė padalinius ir supažindino mainų dalyvius su edukacinėmis erdvėmis, jų išskirtinumu. Pažymėtina, kad šis sodas turi gilias, 200 metų siekiančias edukacijos tradicijas, yra vienas iš srities lyderių Vidurio Europoje.
Toliau mokymai vyko Vojslovicų arboretume. Mainų dalyvių laukė Vroclavo universiteto botanikos sodo direktorius Tomasz Nowak, žinomas botanikos srities mokslininkas. Jis surengė ekskursiją po savo kurtą unikalų parką. Mokslininkas ypač pabrėžė kūrybos laisvės svarbą žaliosiose erdvėse. Pasak T. Nowako, labai svarbu sudaryti galimybes kurti jauniems žmonėms.
Mokymai tęsėsi moderniausiose Čekijos žaliųjų edukacinių erdvių vietose – Libereco ir Prahos botanikos soduose. Prahos botanikos sodas užima didelę kalvą ir aplinkinius parkus. Čia auginama daugiau kaip 13 tūkstančių augalų taksonų.
Gausiausiai lankomas objektas – „Fata Morgana“. Tai modernus neseniai atidarytas šiltnamis, primenantis stiklo kirminą. Šviesos žaismas, atspindžiai, vandens tėkmės, istoriniai paminklai, integruoti į sodo aplinką, – viskas kuria aplinką, kurioje lankytojo dėmesys valdomas ir nukreipiamas pažinimui, gėrėjimuisi augalais. Sode vyksta teminės parodos, plenerai.
Parengta pagal Šeduvos lopšelio-darželio ir Šeduvos gimnazijos specialiosios pedagogės metodininkės Arnoldos Šukienės informaciją
Mokymų dalyviai lankėsi Vroclavo botanikos sode.
Šeduvos gimnazijos nuotr.