Lizdeikos gimnazijos mokytojai dalyvavo mokymuose Strasbūre

Erasmus+ programa ir jos suteikiamos galimybės, ko gero, sėkmingiausias Europos Sąjungos projektas, remiantis Europos švietimo bendruomenę ir leidžiantis pedagogams kaupti profesinį kapitalą, nuolat tobulėti, o mokiniams augti ne tik dalyvaujant formaliojo ugdymo veiklose, bet stiprinti savo įgūdžius bei žinias tarptautinėse bendruomenėse, mokantis su savo bendraamžiais.

Radviliškio Lizdeikos gimnazijai aktyviai ir veiksmingai įgyvendinant Erasmus+ programos projektus, du mokytojai spalio 7-12 dienomis turėjo galimybę įgyti naujų žinių ir patobulinti savo profesines kompetencijas, dalyvaujant mokymuose Strasbūre.

Visos Europos mokyklos, be abejo, skiriasi viena nuo kitos, tačiau galima teigti, jog yra ir jas jungiančių problemų – pavojingiausios šiuo metu – patyčios ir diskriminacija. Be abejo, tokios problemos ne tik turi neigiamą poveikį mokymuisi, bet ir gali sukelti ilgalaikių pasekmių jaunų žmonių gyvenime.

Didėjantis problemų, susijusių su diskriminacija ir patyčiomis, plitimas skatina mokytojus burtis ir stebint bei analizuojant realybę kurti veiksmingas strategijas, kaip pagerinti švietimo procesus. Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokytojai Gražina Pilypienė ir Vladas Vaidžiulis turėjo galimybę dalyvauti savaitės trukmės „Europass Teacher Academy“ kursuose apie įtraukųjį ugdymą ir patyčių prevenciją. Kursų dalyviai per teorines ir praktines veiklas mokėsi atskirti konfliktus nuo patyčių bei naudoti strategijas, kaip jų išvengti ir valdyti.

Taip pat buvo susipažinta su metodais, naudojamais mokinio socialiniam ir emociniam intelektui lavinti, siekiama giliau suprasti, kas yra stereotipai bei diskriminacija, įgyta žinių, kaip geriau dirbti komandoje su kolegomis ir kaip pagerinti komandinį darbą klasėje.

Kursų dalyviai nemažai laiko skyrė susipažinti su vienu išsamiausių ir profesionaliausių žmogaus teisių švietimo įrankių – Europos Tarybos „Kompasu“. Kai demokratijos visame pasaulyje susiduria su vis daugiau iššūkių, o žmonės pradeda abejoti teisės viršenybe, aštrėja nuostatos pažeidžiamų grupių atžvilgiu, nuoseklus žmogaus teisių švietimas yra vienas svarbiausių įrankių šioms problemoms spręsti.

Gyvybiškai svarbu, kad jauni žmonės turėtų galimybę žvelgti į gyvenimą per demokratinio pilietiškumo prizmę. Greitai besikeičiančiame pasaulyje netrūksta baimės ir nuogąstavimų, kuriuos sukelia ilgalaikės tendencijos ir dabarties įvykiai. Šie iššūkiai gali atrodyti neįveikiami. Tačiau jų suvokimas iš žmogaus teisių perspektyvos gali suteikti užtikrintumo ir tikėjimo, jog mūsų visuomenės itin sudėtingoms problemoms spręsti gali taikyti etiškus principus, kad žmonės gali ir turi būti remiami bei apsaugoti net ir sunkiausiais laikais.

Iš įvairios kultūrinės programos didžiausią įspūdį paliko apsilankymas oficialioje Europos Parlamento būstinėje Strasbūre. Įdomios ir turiningos ekskursijos po įspūdingą pastatą, kuriame gyvuoja Europos demokratija, metu apsilankyta didžiojoje posėdžių salėje, Simone Veil parlamentariume.

Radviliškio Lizdeikos gimnazijos informacija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE