Būdai padėsiantys sukurti pozityvią ir saugią darbo aplinką
Vienas iš pagrindinių žmogaus poreikių yra realizuoti save saugioje ir pozityvioje darbo aplinkoje. Daugelis iš mūsų darbe praleidžiame nemažą dalį savo laiko, todėl ypač svarbu suprasti kaip jame jaučiamės. Nuolatinis stresas, per didelis darbo krūvis, nemalonus vadovo bendravimas su darbuotojais ir kiti veiksniai daro įtaką kaip vertiname darbdavį. Norint, kad darbuotojas būtų produktyvus ir skleistų pozityvią žinią apie jūsų darbovietę rinkoje būtina skirti dėmesio darbo aplinkos gerinimui. JAV mokslininkai atliko tyrimą, kurio metu buvo išsiaiškinta, kad nelaimingi ir darbe prastai besijaučiantys darbuotojai įmonėms kasmet kainuoja beveik 550 milijardų dolerių. Dėl šios priežasties kiekviena darbovietė turėtų skirti didelį dėmesį pozityvios ir saugios darbo aplinkos kūrimui.
Sklandus priėmimo procesas
Naujo žmogaus priėmimo į komandą procesas turi įtakos jo moralei, pasitikėjimui, produktyvumui ir požiūriui į jūsų verslą. Pirmasis įspūdis, kurį sudarote vos tik įdarbinę naują žmogų yra labai svarbus tolimesniems jūsų tarpusavio santykiams. Dažnai pasitaiko atvejų, kai žmonės palieka darbovietę joje neišdirbę nei mėnesio. Taip nutinka dėl netinkamo priėmimo į komandą. Prieš priimdami naują darbuotoją privalote nustatyti tam tikras gaires, kurių privalu laikytis. Įsitikinkite, kad naujokai būtų tinkamai supažindinami su komandos nariais ir įmonės kultūra. Paskirkite kolegą, kuris būtų atsakingas į naujo žmogaus įvedimą į jūsų komandą. Ne ką mažiau pirmosiomis darbo savaitėmis aptarti lūkesčius ir tikslus, apibrėžti sėkmės rodiklius ir gaires. Sklandus naujo žmogaus priėmimo procesas užtikrins, kad visi įmonėje jaustųsi laukiami.
Saugi darbo aplinka
Darbas nesaugioje darbo aplinkoje gali turėti didžiulį poveikį darbuotojų psichinei ir fizinei gerovei. Galite pastebėti padidėjusį stresą, sumenkusį produktyvų ir nenorą įsitraukti į komandines veiklas. Siekiant, kad kiekvienas darbuotojas komandoje jaustųsi gerai būtina ieškoti būdų užkirsti kelią psichologiniam smurtui ir priekabiavimui. Deja, bet vis dar gausu atvejų, kai darbuotojai susiduria su įvairaus tipo priekabiavimu. Ryškiausias yra asmeninis priekabiavimas. Tai patyčių rūšis, kuri nepriklauso nė vienai iš gerai žinomų klasifikacijų: priekabiavimui pagal lytį, religiją ar rasę. Jis gali pasireikšti apkalbomis, įžeidžiančiais juokeliais ar replikomis, bauginimu, privatumo pažeidimais ar net šnipinėjimu. Asmeninis priekabiavimas dažnai būna žodinis, o ne fizinis, todėl aplinkiniams jį sunku pastebėti. Dėl šios priežasties būtinas nuolatinis artimas kontaktas su visais komandos nariais tam, kad priekabiavimų atvejų darbe nepasitaikytų. Dar kuriant saugią darbo aplinką būtina užtikrinti darbuotojų fizinį saugumą. Įvairios darbo saugos priemonės padeda sumažinti susižeidimų ir kitų nelaimingų atsitikimų riziką darbe. Vadovai privalo pasirūpinti, kad visi darbuotojai būtų susipažinę su vidaus saugumo taisyklėmis, žinotų kaip elgtis nelaimės atveju. Rekomenduojama reguliariai peržvelgti būtinų saugumo priemonių sąrašą ir jį papildyti. Svarbiausias darbo saugos priemones galite rasti apsilankę https://www.atvila.lt/lt/produktai/darbo-rubai/apsiaustai-nuo-lietaus .
Tarpusavio pasitikėjimas
Lyderio užduotis teikti nuolatinę paramą ir patarimus savo komandai. Išklausykite kiekvieno komandos nario pastebėjimus, leiskite jiems pasireikšti. Pozityvi darbo aplinka gali būti tik tuomet, kai pasitikėsite vienas kitu. Nepamirškite padėkoti darbuotojams už sąžiningai atliekamą darbą. Visada skatinkite mokytis iš savo padarytų klaidų, vietoje to, kad taikytumėte bausmių metodus.