Fiat 500 – moderni klasika
Net nežinant automobilio istorijos, akivaizdu, jog 2007 metais išleistas Fiat 500 yra įkvėptas kito laikmečio. Fiat savo istorijoje turėjo nemažai visiškai mažyčių automobilių, bet būtent senasis Fiat 500 buvo mylimiausias Italijoje ir turėjo tikrai įsimintiną ir unikalią išvaizdą. Suprantama, kad šiuolaikinis 500 panašus bendrais dizaino bruožais ir dydžiu, bet iš techninės pusės nė kiek neprimena senojo. Na, nebent, kad turi 4 ratus.
Nors anksčiau buvo pagaminta įvairių Fiat modelių, kuriuos būtų galima laikyti Fiat 500 pradininkais, bet pirmasis modelis šiuo pavadinimu buvo pristatytas 1957 metais. Modelis buvo pristatytas kaip pigus, ekonomiškas, funkcionalus miesto automobilis, skirtas pokario Italijai. Automobilio ilgis nesiekė nė 3 metrų. Dėl automobilio pavadinimo nekilo daug diskusijų, nes variklis buvo beveik 500 kubinių centimetrų tūrio, o pats automobilis svėrė beveik 500 kilogramų.
Paprasti modeliai turėjo medžiaginį stogą, kurį nuėmus buvo galima džiaugtis atviru dangumi. Vėliau išleistas 500 Sport modelis turėjo pilnai metalinį stogą ir net iki 21,5 AG pakeltą galią. Automobilis pasižymėjo patikimumu. Kaip sakoma: „ko nėra, tas negali sugesti“. Jei prireikdavo, šio modelio Fiat dalys buvo randamos visose automobilio dalių parduotuvėse ar net degalinėse. Nors pirmuosiuose modeliuose durys atsidarydavo į priekį, arba atvirkščiai, nei mums dabar įprasta, bet vėliau tai buvo pakeista, nes nutikdavo daug nelaimingų atsitikimų.
Palyginimui, šiuolaikinio Fiat 500 automobilio ilgis yra apie 3.5 metro, variklis net 1,4 litro ir sveria automobilis toli gražu ne 500 kilogramų.
Šiuolaikinis Fiat 500, galima sakyti, atkartojo savo pirmtako populiarumą. Kaina, kaip ir automobilio dydis, yra nedidelė, o visa mechaninė dalis ir Fiat dalys nei iš tolo neprimena pirmtako. Vieno pirmųjų miesto automobilių istorija atgimė ir dabar turime galimybę naudotis modernia, ikoniška versija su istorijos prieskoniu.