NULL

Integruotas pradinukų ugdymas: kalbėti (ne)lengva įgyvendinti?

Beveik prieš dešimtmetį pristatėme naujos kartos – integruotų – vadovėlių komplektų seriją skambiu pavadinimu „Šok“. Tuomet sakėme, kad ši serija atspindi naujausias švietimo tendencijas, kuriomis siekiama subalansuoti mokymosi krūvius, įtraukti vaikus į aktyvų mokymąsi, individualizuoti ugdymą, o jo turinį ne tik integruoti, bet ir priartinti prie gyvenimo, mokinio aplinkos. Ir tada tikėjome, ir dabar manome, kad vadovėliai, parengti pagal mokytojų, mokinių, jų tėvų ir globėjų apklausas bei tyrimus, ugdo vaiką, padeda jam lengviau įsisavinti žinias ir suteikia daugiau galimybių dirbti integruotai.

Per dešimt šios serijos gyvavimo metų ja patikėjo beveik visa pradiniame ugdyme dalyvaujanti mokinių, mokytojų, tėvų ir vadovų bendruomenė. Mokyklos, kurios supranta integruoto ugdymosi reikšmę ir naudą, sėkmingai dirba su šia pirmąja Lietuvoje parengta mokomųjų priemonių serija, apimančia visą sistemą: nuo pagalbos mokytojui planuojant turinį iki į(si)vertinimo, nuo priemonių mokytojui iki priemonių vaikui, nuo popierinio formato iki skaitmeninių produktų, nuo rengimosi pamokoms „popieriuje“ iki skaitmeninės mokytojo darbo aplinkos „e.šviesa“.

Metų Mokytoja, ekspertė Asta Sakalienė ir mokytoja ekspertė Jolanta Andriuškevičienė apie savo patirtį dirbant su integruotais „Šok“ serijos vadovėliais ir jų teikiamą naudą, sako: „Pradinukų suvokimas ir mąstymas susideda iš įvairių nesuskaidytų elementų, todėl teminė integracija ir integracinis ryšys mokant šio amžiaus vaikus yra ypač aktualus. Šiuolaikinis mokymas sunkiai įsivaizduojamas be sąsajų su realiu gyvenimu. Mokomasi to, kas mokiniui yra svarbu, įdomu, prasminga. Kiekvieno mokytojo tikslas – mokymąsi padaryti įdomų, aktualų, reikšmingą, susietą su mokinio reikmėmis bei praktiniu pritaikymu. Šiandien mes turime galimybę planuoti ir organizuoti mokymą(si), taikydami integruotus serijos „Šok“ vadovėlius“, – teigia jos.

Pasak mokytojų, teminės integracijos privalumas – temos plėtojimas per įvairias pamokas vis kitu aspektu. Mokytojos pastebėjo, kad teminė integracija, užduočių įvairovė (pagal ugdytinių mokymosi stilių ir poreikius), ne tik mokomosios medžiagos platumas, bet ir gylis, stiprina mokinių motyvaciją, skatina bendradarbiavimą, kūrybiškumą, palengvina informacijos įsiminimą, ugdo kritinį mąstymą.

„Mokiniai, išsamiau nagrinėdami tą pačią temą per kitų dalykų pamokas, pažvelgia į ją naujai, o mokytojas turi puikią galimybę stebėti rezultatus ir laiku koreguoti mokymą(si). Sistemingas grįžtamasis ryšys padeda sėkmingai ugdyti vaikų mąstymo galias. Vaikai ne tik geriau išmoksta nagrinėjamą temą, bet ima domėtis ir kitomis, nori sužinoti daugiau. Tokiu būdu stiprėja ne tik mokinių, bet ir mokytojo motyvacija. Integruotas mokymas išlaisvina mokinių bei mokytojo kūrybiškumą, o integruoti vadovėliai ne tik sutaupo mokytojo laiko, bet ir palengvina darbą“, – sako mokytojos.

Siekdami gauti grįžtamąjį ryšį, nuolat teiraujamės Jūsų nuomonės. Kasmet tobulėjame ir tobuliname mokymo turinį kartu su Jumis. Stebėdami įvairias mokinių veiklas mokyklose, akivaizdžiai matome, kaip pasikeitė jų pobūdis ir turinys per „Šok“ serijos gyvavimo metus.

Tad džiaugiamės, kad stengdamiesi Jums padėti organizuoti ir vykdyti ugdymo procesą, galime pasiūlyti priemonių, parengtų pagal naujausią, geriausią ir naudingiausią pedagogų patirtį, ir pateikti tik tai, kas įrodyta tyrimais ir ko reikalauja patvirtintos programos.

Siekiame tapti šviesuliu ir tikimės, kad ateityje, kaip ir tuomet, kai prieš dešimtį metų kvietėme Jus į pirmosios integruotų vadovėlių serijos pristatymus, sulaukę mūsų kvietimo į naujų mokomųjų priemonių pristatymus, taip pat aktyviai dalyvausite ir domėsitės, ką naujo ir kodėl mes siūlome.

Daugiau informacijos apie integruotų vadovėlių seriją rasite www.sokvadoveliai.lt

Jurgita Vitkauskienė, leidyklos „Šviesa“ leidinių vadovė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE