Lizdeikiečiai mokėsi mokytis tirdami aplinką
Mokymasis neatsiejamas nuo mūsų kasdienybės. Tačiau net ir labai norint neįmanoma išmokti visko. Viena iš svarbiausių kompetencijų, kurias mokiniai turi įgyti mokykloje, – mokėjimas mokytis. Ši kompetencija – tai gebėjimas individualiai ir savarankiškai organizuoti savo mokymąsi. To ir buvo siekiama gimnazistams siūlant projekto „Mokau mokytis“ programą.
Šioje programoje suplanuoti tiriamieji darbai, kuriuos atliekant neužtenka informacijos rasti internete, vadovėliuose ar net enciklopedijose, todėl numatyta praktinė veikla: stebėjimai, eksperimentai, išvykos, matavimai, skaičiavimai, kūrybinė veikla, darbų pristatymų parengimas ir dalyvavimas mokinių mokslinėse praktinėse konferencijose ir konkursuose.
Tebespaudžiant sausio šaltukui su trečiokėmis gimnazistėmis svečiavomės Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Šiaulių skyriuje.
Mūsų suplanuotam tyrimui atlikti prireikė šios laboratorijos specialistų pagalbos.Visi žinome, kad į mūsų rankas patenkantys banknotai ir monetos jau buvo čiupinėti gausybės pirštų. Mūsų išvykos tikslas buvo ištirti, ar tikrai pinigai yra tokie nešvarūs, išsiaiškinti, ar ant jų yra daug bakterijų ir grybų.
Mikrobiologijos laboratorijos vedėja Sandra Švambarytė papasakojo, kad šioje laboratorijoje atliekami maisto, vandens ir paviršių tyrimai. Mokinės, padedamos laboratorijos darbuotojų, padarė banknotų paviršiaus pasėlį ant mitybinės terpės. Mėginius šiltai padėjo į termostatą penkioms paroms.
Antrojo mūsų vizito metu jau skaičiavome bakterijų ir grybų kolonijas, išaugintus mikroorganizmus stebėjome pro mikroskopą. Pasirodo, daugiausia bakterijų ir mikroskopinių grybų yra ant 10 eurų banknotų, todėl galime tik patarti, jog reikėtų dažniau plauti rankas.
Džiugu, kad tokia tiriamąja veikla susidomėjusios mokinės ruošia atlikto darbo pristatymą bei jau planuoja naujas veiklas kitose aplinkose, naujus tyrimus ir stebėjimus.
Mokytojos Jurgita Caporkienė ir Asta Šmukštienė