Lizdeikos gimnazijos mokytojai profesinių žinių sėmėsi Italijoje

Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokytojai ruošiasi ugdymo turinio atnaujinimui ir jo įgyvendinimui. Gimnazija aktyviai dalyvauja ir įgyvendina Erasmus+ programos projektus, kurių veiklos ir rezultatai efektyviai prisideda prie ugdymo proceso tobulinimo gimnazijoje.

Nuo 2016 metų gimnazija dalyvauja socialinio verslumo ir socialinės atsakomybės stiprinimo projekte pagal Erasmus+ programą, integruoja šį dalyką į formalias ir neformalias ugdymo veiklas: mokiniai steigia socialines įmones, rengia labdaros renginius gimnazijoje, mokytojai socialinio verslumo ugdymą integruoja į mokomuosius dalykus.

Šis ilgalaikis projektas „Šiuolaikinis mokinys – atsakingas verslininkas rytoj“ veiksmingai ugdo jaunų žmonių socialinės atsakomybės kompetencijas ir formuoja vertybines nuostatas. Todėl ir toliau buvo nuspręsta projektą tęsti, įgyvendinant naujus ugdymo iššūkius, į kompetencijas nukreiptą vertinimą.

Projektą įgyvendina penkios institucijos, dvi NVO – ARNO (Šiaurės Makedonija) ir Scola de Valori (Rumunija) bei mokyklos iš Amalfi (Italija), Skopje (Šiaurės Makedonija) ir Radviliškio Lizdeikos gimnazija.

Šio projekto etapo tikslas – tobulinti mokytojų profesines kompetencijas, kurios reikalingos ugdant mokinių socialinio verslumo įgūdžius bei stiprinant socialinę atsakomybę.

Praėjusio projekto įgyvendinimo etape trijų mokyklų mokytojai aprašė bei pristatė savo dalykų pamokas, į kurias buvo integruotas socialinis verslumas ir neformaliojo ugdymo veiklos. Šiemet planuojama papildyti aprašytas pamokas ir neformaliojo ugdymo veiklas ugdomomis kompetencijomis bei jų vertinimu.

Kovo 30–balandžio 5 dienomis projekto dalyviai susirinko į mažą kalnuotą UNESCO paveldo saugomą miestelį Amalfi tobulinti savo žinių apie nukreipto į kompetencijas ugdymo organizavimą.

Mokymus vedė UAB Forvardo privačios mokyklos mokytojos, kurios jau septynerius metus taiko į kompetencijas nukreiptą ugdymą. Mokymų metu dalyviai svarstė, kokios svarbiausios XXI amžiaus kompetencijos aktualios jaunosios kartos atstovams, kaip jų ugdymą galima veiksmingai taikyti įvairių dalykų pamokose.

Patyrusios lektorės Julija Glinskė ir Skaistė Lauzdaskaitė padėjo perprasti svarbiausius kompetencijų ugdymo akcentus ir pasirengti kompetencijų ugdymo ir vertinimo, mokant socialinio verslumo ir stiprinant socialinę atsakomybę, vadovo kūrimui. Būtent kompetencijų ugdymo ir vertinimo metodinės rekomendacijos ir bus pagrindinis šio projekto rezultatas.

Projekto dalyviai dalijosi ugdymo praktikomis ir patirtimi, lygino socialinio verslumo ir socialinės atsakomybės stiprinimo ugdymo veiklas, aptarė švietimo sistemos panašumas ir skirtumus, pristatė gerąsias praktikas, kurias veiksmingai planuojame pritaikyti savo ugdymo įstaigose.

Po sunkios ir įtemptos mokymo savaitės projekto dalyviai turėjo galimybę susipažinti su UNESCO paveldo Amalfi regionu. Šis kraštas įspūdingas dėl nuostabių kalnų ir Viduržemio jūros kraštovaizdžio, kuris lygumų lietuvaičiams buvo didelis iššūkis – kilti ir leistis tarp 500 ir 800 metrų stačių kalnynų norint pasiekti Amalfi mokyklą ar aplankyti įspūdingas žymias istorines vietas.

Lizdeikos mokytojai grįžo įkvėpti gilinti savo profesines žinias ir ieškoti geriausių ugdymo sprendimų. Juos įkvėpė ne tik įspūdingas Italijos Amalfi kraštovaizdis, bet ir profesionalių, charizmatiškų mokytojų, ieškančių geriausių ugdymo būdų bei keičiančių ugdymo praktikas į veiksmingesnes šiandieniniam jaunimui, drąsa ir novatoriškumas.

Skirmantė Petraitienė, Radviliškio Lizdeikos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE