Minint Pasaulinę būsto dieną Radviliškyje yra kuo pasidžiaugti

Juozas GINKUS

Jungtinės Tautos nustatė, kad kasmet spalio pirmąjį pirmadienį švenčiama Pasaulinė būsto diena. Nuo 2012 metų aplinkos ministro įsakymu ši diena minima ir Lietuvoje, tad šiemet spalio 6-ąją Būsto dieną minėsime trečią kartą.

Ši diena – tai savotiškas atskaitos taškas daugiabučių namų prižiūrėtojams, kurie dar kartą peržiūri per metus atliktus darbus, įvertina, ar pavyko pasiekti užsibrėžtų tikslų, ir kelia sau naujas užduotis kitiems metams.

Ta proga „Radviliškio naujienos“ kalbina Radviliškio rajone daugiabučius namus prižiūrinčios įmonės „Radviliškio būstas“ direktorę Romą Janušonienę.

– Būsto diena – tai ir daugiabučių namų prižiūrėtojų profesinė šventė. Ar švęsite?

– Kadangi šiemet šią dieną minėsime tik trečią kartą, tai dar neturime šventimo tradicijų, o ir švęsti neturime kada, nes artėja šildymo sezonas ir darbų turime sočiai. Daugelyje daugiabučių specialistai jau atliko darbus, kurie reikalingi tam, kad namuose būtų racionaliai vartojama šiluma, o gyventojai gautų kuo mažesnes sąskaitas už šildymą. Mes visada siekiame, kad mūsų prižiūrimuose namuose gyvenantys radviliškiečiai per šildymo sezoną sutaupytų kuo daugiau pinigų ir liktų patenkinti mūsų teikiamomis paslaugomis.

Kad sąskaitos už šilumą „nesikandžiotų“, šilumos punktuose atliekami visi privalomieji darbai: atlikti hidrauliniai bandymai, praplauti vamzdynai, atstatyta nesandari izoliacija, o kai ką teko izoliuoti iš naujo. Šilumos punktas – sudėtingas įrenginys, kuriuo privalu nuolat ir tinkamai rūpintis. Priešingu atveju gresia bėdos: gali pradėti trikti šilumos tiekimas, didėti šilumos nuostoliai, o tai, žinoma, atsilieps per sąskaitas gyventojams. Būtent todėl mes nuolat rūpinamės šilumos punktais – diegiame sprendimus, kurie padeda mažinti šilumos suvartojimą daugiabučiuose.

Ne paslaptis, kad daug šilumos išeina per nesandarias daugiabučių namų laukujes duris, per laiptinių ir rūsių langus, todėl mūsų įmonės specialistai šioms problemoms spręsti skyrė ypatingai didelį dėmesį. Gyventojai, kurių rūsiuose bei laiptinėse buvo pakeisti langai ir durys, šią žiemą tikrai sutaupys nemažai šilumos.

– O kurios įmonės naujovės šiemet jums pačiai atrodo labiausiai pavykusios?

– Šie metai mums buvo ypač išskirtiniai, nes įdiegėme labai daug naujovių, kurias jau spėjo teigiamai įvertinti ir mūsų klientai.

Daug gerų gyventojų atsiliepimų sulaukėme po to, kai įsikūrėme atnaujintose patalpose – iš trečiojo aukšto nusileidome į pirmąjį, kad žmonėms būtų patogiau ateiti ir pasikalbėti apie iškilusias problemas. Šis priimamasis įrengtas taip, kad žmonės neklaidžiotų nerasdami to, ko ieško. Pirmiausia žmogui turi būti patogu, todėl vos įėjus į priimamąjį žmogų pasitinka administratorė, kuri gali padėti išspręsti daug klausimų. Be vadybininkų pagalbos ji pajėgi atsakyti į devyniasdešimt procentų iškilusių klausimų, o greta esantys vadybininkai taip pat visuomet pasirengę padėti.

Neslėpsiu – džiugu, kad radviliškiečiai įvertina mūsų pastangas gerinti aptarnavimo kokybę. Todėl toliau vykdome gyventojų apklausas, siekdami išsiaiškinti žmonių poreikius, jų norus ir pageidavimus. Praėjusiais metais buvo apklausta apie 1700 klientų, šiemet anketas užpildė dar 900 žmonių. Mūsų įmonės vadybininkai per 2014 metus jau aplaikė daugiau kaip 60 procentų visų klientų ir išklausė jų pastabas. Gyventojų išsakyti pageidavimai ir pastebėjimai analizuojami ir stengiamės nedelsdami atsižvelgti į visas išsakytas pastabas.

– Teko girdėti, kad Radviliškio rajono gyventojai labai gerai atsiliepia apie „Radviliškio būsto“ avarinę tarnybą, kuri dirba ištisą parą…

– Mūsų atliekamų apklausų metu daug žmonių skundėsi, kad įvykus gedimui naktį sunku prisišaukti pagalbą. Todėl ir įkūrėme visą parą dirbančią avarinę tarnybą. Dabar tereikia tik paskambinti telefonu 8 700 55 966 ir avarinės tarnybos brigada atskubės į pagalbą bet kuriuo paros metu, septynias dienas per savaitę.

Seniau įvykus nelaimei vakare ar naktį gyventojai nedrįsdavo iš karto skambinti ir laukdavo ryto, nes nežinojo, kad mūsų avarinė tarnyba ir klientų aptarnavimo centras dirba be išeiginių ištisą parą. Jau pastebėjome, kad dabar gyventojai ištikus bėdai vis dažniau į klientų aptarnavimo centrą skambina ir naktį, o tai rodo, jog ši paslauga žmonėms tikrai yra reikalinga.

Visada žmonėms pasiūlome užsirašyii avarinės tarnybos telefoną ir pasidėti matomoje vietoje, kad įvykus avarijai nebereikėtų blaškytis ieškant telefono numerio ir gyventojai galėtų negaišdami laiko skambinti bet kuriuo paros metu.

Avarinę tarnybą ištisą parą gali kviestis visi rajone esantys daugiabučiai namai, kuriuos prižiūri „Radviliškio būstas“. O svarbiausia, kad nei už iškvietimą, nei už avarijos likvidavimą tokių namų gyventojams papildomai nereikės mokėti nė cento, jeigu nelaimė įvyko bendruose inžineriniuose tinkluose. Skambutis į avarinės tarnybos klientų aptarnavimo centrą kainuos tiek pat, kiek gyventojų turimo telefono pokalbių plano skambutis į bet kurį laidinį telefoną.

Svarbu, kad pagalbą kviečiantys gyventojai nusiramintų ir aiškiai pasakytų savo adresą, miestą, laiptinės kodą, nes kartais būna labai išsigandę ir pasimetę. Būtų gerai, jeigu avarinei tarnybai sugebėtų nupasakoti, kokia avarija įvyko, galbūt gedimą šalinti skubančiai avarinei komandai reikės pasiimti kokį papildomą įrankį.

Avarinę pagalbą galime kviesti dingus šaltam ar karštam vandeniui, pratrūkus vamzdžiams, užsikišus kanalizacijai, netikėtai dingus elektrai, blogai šylant radiatoriams, galima pranešti apie netvarką kieme ar laiptinėje.

Jeigu bėda nedidelė ir lengvai likviduojama, avarinės tarnybos brigada iš karto atvyks ir viską sutaisys. Jeigu paaiškės, jog gedimui likviduoti reikia daugiau laiko, tada avarinė tarnyba avariją lokalizuos, o kitą dieną kartu su daugiabučio vadybininku bus tariamasi, ką toliau daryti.

– O ar pasiteisino Jūsų idėja sukurti savitarnos portalą internete? Ar virtualaus namo idėja sulaukė populiarumo?

– Galiu pasidžiaugti, kad paslauga prigijo. Per gana trumpą laiką „Radviliškio būsto“ portalą www.radviliskiobustas.lt jau aplankė daugiau kaip du tūkstančiai unikalių lankytojų ir šis skaičius nuolat auga. Nuo to laiko, kai Virtualus namas ėmė veikti visu pajėgumu, nuolat sulaukiame gyventojų padėkų, kad sukūrėme jų poreikiams pritaikytą įrankį. Užsiregistravusieji gali anksčiau matyti mokestinius pranešimus, sužinoti, kokie darbai atlikti jų name, skaityti naujienas ir praktinius patarimus. Be to, norintieji pasikonsultuoti su savo namo vadybininku, gyventojai tai gali padaryti tiesiog įsijungę kompiuterį. Užtenka užduoti klausimą ir mūsų darbuotojai operatyviai į jį atsakys elektroniniu būdu.

Mūsų bendrovės paslaugomis besinaudojantys gyventojai, dar neprisijungę prie savitarnos portalo, tai gali atlikti vos per keletą minučių. Tereikia rasti bendrovės atsiųstoje sąskaitoje prisijungimo duomenis, suvesti juos į atitinkamus laukelius ir galima pradėti naudotis portalo privalumais. Tiesa, pirmą kartą prie sistemos prisijungusiems vartotojams saugumo sumetimais patarčiau pasikeisti slaptažodį bei kontaktinius duomenis. Kviečiu visus mūsų klientus apsilankyti savitarnos portale. Tikiu, jog svetainės teikiami privalumui palengvins kiekvieno gyventojo buitį.

– Bet vyresnio amžiaus žmonės turbūt ne visi sugeba naudotis internetu?

– Vyresnio amžiaus gyventojų patogumui daugiabučių laiptinėse „Radviliškio būsto“ meistrai pakabino naujas informacines lentas, kuriose pateikiama nauja informacija, aktuali namo gyventojams. Šiuo metu naujos lentos pakabintos jau 90 procentų mūsų prižiūrimų daugiabučių namų laiptinių, o iki metų pabaigos skelbimų lentas atnaujinsime visuose daugiabučiuose namuose, todėl visi gyventojai galės laiku rasti visą naujausią informaciją.

– Ar betarpiškas bendravimas su gyventojais duoda apčiuopiamų rezultatų?

– Žinoma. Juk tik bendromis jėgomis galime pasiekti teigiamų pokyčių, o kai kurie namai tiesiog pražysta. Pavyzdžiui, daugiabutis namas esantis Pakiršinio miestelyje, Taikos gatvėje 6, taip pasikeitė, kad jo nebegalima atpažinti. Seniau šio namo teritorija buvo apleista, langai išdaužyti, stogas kiauras, o dabar teritorija pavyzdinė, langai ir laukujės durys pakeistos, stogas sutvarkytas… Be gyventojų geranoriškumo to tikrai nebūtų pavykę padaryti.

– Kokias naujoves planuojate artimiausiu metu?

– Šiuo metu siūlome naują paslaugą daugiabučių gyventojams – tai laiptinių valymas. Nuolat sulaukiame begalės skambučių dėl laiptinių valymo, nes vieni gyventojai jas tvarko, kiti atsisako prisidėti ir dėl to tarp kaimynų kyla nuolatiniai konfliktai. Jeigu gyventojai pageidaus, mes imsimės laiptinių valymo ir žmonės galės atsikratyti dar vieno rūpesčio.

– Ką norėtumėte palinkėti profesinės šventės proga?

– Manau, kad tai ne tik mūsų, bet pirmiausia visų gyventojų, turinčių savo būstą, šventė. Viso „Radviliškio būsto“ kolektyvo vardu nuoširdžiai sveikinu visus gyventojus su Būsto diena, o ypač tuos, kurie nėra abejingi ir prisideda prie to, kad jų namas būtų ne tik taupesnis, bet ir gražesnis. Kitais metais turime planų surengti konkursą ir apdovanoti tuos daugiabučius, kurių gyventojai labiausiai prisideda prie savo būsto gerinimo. Tikiuosi, kad žmonės neliks abejingi, juk visos mūsų pastangos dedamos tam, kad jiems gyventi būtų ne tik patogiau, bet ir taupiau.

Durys iš aliuminio

 

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE