Mokosi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai
Radviliškio Lizdeikos ir Šeduvos gimnazijų bei Gražinos pagrindinės mokyklos mokiniai, pasirinkę mokytis prancūzų kalbą kaip antrąją užsienio kalbą, dalyvauja EMILE projekte (integruotas dalyko ir prancūzų kalbos mokymas).
Be privalomų prancūzų kalbos pamokų mokiniai tobulina kalbos įgūdžius istorijos, geografijos moduliuose, o projektinėje veikloje naudoja dailės, muzikos, informacinių technologijų žinias. Nors mokytojai dalykininkai yra baigę prancūzų kalbos kursus Lietuvoje, tris vasaras stažavosi Prancūzijoje, tačiau ruoštis integruotoms pamokoms nėra lengva.
Prancūzijos ambasada stengiasi aprūpinti mokyklas papildoma mokomąja ir metodine medžiaga, dovanoja mokykloms įvairių leidinių, tačiau vis tiek vadovėlių nepakanka.
Šiais mokslo metais rajone reguliariai lankosi ir su mokiniais bendrauja Vilniuje įsikūrusio Prancūzų instituto stažuotojas Jacques Uberti. Jis Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriuje vedė seminarą ,,Mokomųjų dalykų ir prancūzų kalbos integravimo galimybės“, skirtą prancūzų kalbos bei įvairių dalykų modulius prancūziškai dėstantiems mokytojams iš Kauno, Radviliškio, Šeduvos ir Sidabravo mokyklų.
Seminaro vadovas Jacques Uberti, apžvelgdamas savo patirtį dėstant Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje bei Albanijoje, kalbėjo apie EMILE projekto sėkmę įvairiose Europos šalyse. Pasirodo, kad Prancūzijoje ar Vokietijoje didžioji dalis mokyklų siūlo bent keletą dalykų mokytis užsienio kalba. Šioje srityje nepralenkiami yra Malta ir Liuksemburgas, nes visos mokyklos turi dvikalbes klases.
Pasak lektoriaus, Europoje bendras skaičius mokyklų, siūlančių dvikalbes klases ar programas, svyruoja nuo 3 iki 20 procentų. Lietuviams vertėtų pasisemti patirties iš kaimyninės Lenkijos, kurioje EMILE projekto dalyviai mokykloje įgyja gana aukšto lygio prancūzų kalbos žinių ir gauna dvigubą diplomą, leidžiantį jiems baigus vidurinę mokyklą stoti į Prancūzijos aukštąsias mokyklas.
Be to, dėstytojas pristatė naujausių kalbų mokymo metodiką, akcentuodamas mokymosi iš patirties svarbą. Geriausia motyvacija mokiniams mokantis – tai gebėjimas išmoktus dalykus pritaikyti gyvenime. Buvo pabrėžta, kad jaunoji Z karta yra linkusi į praktiškumą, todėl daugumai mokinių nesuvokiama teorinių dalykų, kurių jie negeba pritaikyti, mokymosi svarba.
Mokytojai seminaro metu atliko ir interaktyvias užduotis, ieškodami internete mokymui skirtos medžiagos bei įvairių tobulėjimui reikalingų mokymo(si) šaltinių.
Antroji seminaro dalis vyko prie apskrito stalo, dėstytojas Jacques Uberti atsakinėjo į klausimus, kolegos mokytojai dalijosi gerąja patirtimi.
Kauno Sveikatos universiteto gimnazijos prancūzų kalbos mokytoja Gabrielė Petraitytė, kuri šią vasarą viešėjo Prancūzijoje, Viši miesto kalbų mokymo centre CAVILAM, pasidalijo savo patirtimi ir pristatė įvairias teatro technikas, tinkančias prancūzų kalbos mokymui ir galinčias sudominti mokinius, nes pamokos būna produktyvesnės ir dinamiškesnės.
Gabrielė Petraitytė