Pensijų laukiantiems senjorams – namų „areštas“
Rajono pensininkai skundžiasi, kad tapo savotiškais pensijų išnešiotojų įkaitais – bijo net trumpam išeiti iš namų, nes nežino, kurią dieną į jų duris pasibels pensijas pristatantis paštininkas. Kai kuriems senjorams teko atsisakyti net iš anksto suplanuotų vizitų pas gydytojus, nes nesinori visą mėnesį gyventi be pinigų.
„Radviliškio naujienos“ bandė išsiaiškinti, kaip tokią situaciją vertina „Lietuvos paštą“ šios paslaugos teikėju pasirinkusi „Sodra“, pensijų pristatymui išleidžianti milijonus eurų, ir ar ketina kokių nors priemonių imtis „Lietuvos pašto“ valdžia.
Atsisakė net suplanuoto vizito pas gydytoją
Į redakciją kreipėsi Dariaus ir Girėno gatvėje gyvenanti moteris (redakcijai vardas ir pavardė žinomi), kuriai, kaip ji pati sakė, jau netoli šimto metų. Moteris pasakojo, kad ne tik ji viena, bet ir kai kurie jos pažįstami senjorai, yra labai nepatenkinti dėl to, kad „Lietuvos paštui“ iš privačios seniau dirbusios įmonės perėmus pensijų išnešiojimą, išmokos pristatomos netinkamai ar ne laiku.
„Iki šių metų sausio 1 dienos aš ir mano kaimynai pensijas visada gaudavome iki einamojo mėnesio 11 dienos, tačiau šį rugsėjo mėnesį net iki 14 dienos pensijos dar nebuvom sulaukę“, – piktinosi radviliškietė. Anot jos, seniau, kol pensijas nešiojo privati bendrovė, tokios netvarkos nebuvo.
Pasak jos, kadangi žmonės nežino, kurią tiksliai dieną bus nešamos pensijos, jie bijo išeiti iš namų, net negali išvykti į gydymo įstaigą dėl iš anksto suplanuotų vizitų pas gydytojus. „Šiandien aš pati turiu eiti pas kardiologą, bet negaliu išeiti, nes galbūt ateis ponia su mano pensija“, – guodžiasi radviliškietė.
Jos pasakojimu, kai kurie žmonės net po keletą parų budi prie lango, kad nepražiopsotų, kada pensijų nešiotoja ateis į jų laiptinę.
„Viena moteris iš gretimo namo pašto dėžutėje rado pranešimą apie tai, jog jos nebuvo namuose ir pensija jai nebuvo įteikta, nors ji sakė visą laiką buvusi namuose ir laukusi paštininkės. Ji man sakė netgi mačiusi, kaip prie jos laiptinės dviračiu atvažiavo paštininkė, įėjo į laiptinę, o paskui išėjo ir nuvažiavo“, – stebisi pašnekovė.
Radviliškietė stebisi, jog jai pensijas beveik kiekvieną mėnesį neša vis kitas žmogus. Jos nuomone, žmonės keičiasi, nes neatlaiko didelio darbo krūvio, o atlyginimus gauna nedidelius.
„Dėl tokios netvarkos net neturim, kam paskambinti, nes surinkus trumpąjį numerį, tenka ilgai klausytis operatorės nurodymų ir neaišku, kurį numerį kada reikia paspausti“, – piktinasi ilgaamžė.
„Leidžiama“ nepristatyti iki 3 procentų pensijų
Radviliškietės priekaištus „Radviliškio naujienos“ perpasakojo „Sodros“ atstovams. Kaip jie pakomentuotų šiuos žmonių skundus: ar jie pagrįsti? Ką konkrečiai „Sodra“ planuoja daryti, kad „Lietuvos paštas“ tinkamai atliktų savo paslaugą ir tokių skundų nebebūtų?
„Sodros“ komunikacijos skyriaus patarėja Malgožata Kozič informavo, kad kas mėnesį visoje Lietuvoje pristatoma apie 260 tūkstančių „Sodros“ išmokų ir pensijų.
„Gyventojų skundų dėl ne laiku pristatomų pensijų sulaukiame retai, tokie atvejai yra pavieniai. „Masiniai“ vėlavimai tikrai nėra fiksuojami jokiame Lietuvos rajone“, – tikino „Sodros“ atstovė.
Jos žodžiais, „Sodros“ pensijos pristatomos į namus nuo mėnesio 10 iki 26 dienos, todėl rugsėjo 14 dieną pensijų pristatymo laikas dar nebuvo pasibaigęs.
„Pensijos mokamos pagal „Sodros“ numatytą grafiką. Šiame grafike kiekvienam gavėjui paskirta konkreti išmokos mokėjimo diena. Savo pensijos pristatymo datą gyventojas mato išmokos mokėjimo kvite, tikslią pristatymo datą jis taip pat gali sužinoti iš laiškininko arba paskambinti „Sodros“ informacijos telefonu (8 5) 250 0883. Konsultantai išsiaiškins kiekvieną atvejį individualiai ir suteiks visą reikiamą informaciją. Jei pasitaiko nusiskundimų dėl vėluojančių pensijų, „Sodros“ konsultantai perduoda konkretų atvejį „Lietuvos pašto“ darbuotojams, kurie išsprendžia problemą ir informuoja apie pristatytą išmoką bei apie vėlavimo priežastis“, – teigia M. Kozič.
Komunikacijos patarėjos teigimu, „Sodros“ ir „Lietuvos pašto“ sutartis numato, kad jei atitinkamą mėnesį laiku gavėjams nepristatytų išmokų dalis viename skyriuje viršytų 3 procentus nuo tą mėnesį turėjusių būti pristatytų išmokų skaičiaus, „Sodra“ vienašališkai nutrauktų sutartį. Jei pasitaikytų kitų sutarties pažeidimo atvejų, „Sodros“ skyrius gali pareikalauti iš tiekėjo sumokėti baudą.
„Tačiau, kaip minėjau, išmokų pristatymo vėlavimo atvejai yra pavieniai ir greitai išsprendžiami“, – problemų neįžvelgia „Sodros“ atstovė.
„Lietuvos paštas“ tikina pensininkų skundų negaunantis
„Lietuvos pašto“ komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas tikino, kad skundų dėl pensijų pristatymo Radviliškyje negaunama.
„Ženkliai išaugusių „Sodros“ išmokų pristatymo vėlavimo atvejų ir su tuo susijusių skundų Radviliškio mieste šiuo metu nėra fiksuojama. Pavienius atvejis, dėl kurių gyventojus išmokos gali pasiekti vėliau nei įprastai, gali lemti įsivėlusios pavienės žmogiškosios klaidos, – teigia „Lietuvos pašto“ atstovas. – Gavėjų išmokos laiku gali nepasiekti dėl skirtingų priežasčių – dažniausiai dėl tuo metu gyvenamojoje vietoje nebūnančių ar namų durų laiškininkams neatidarančių klientų. Norime pabrėžti, kad mūsų laiškininkai tiems gyventojams, kuriems nepavyksta pristatyti išmokų iš pirmo karto, pakartotinai tai bando padaryti 3 dienų laikotarpyje.“
L. Zadarackas aiškino, jog pensijų pristatymas į namus yra vykdomas nuo kiekvieno mėnesio 10 iki 26 dienos. Kiekvienam pensijos gavėjui yra priskirta konkreti išmokos išmokėjimo data. Ją, atsiradus naujam gavėjui, „Sodra“ suderina su pačiu gavėju bei „Lietuvos paštu“. Gyventojai, tiksliai nežinantys, kokia išmokos mokėjimo data jam yra priskirta, visuomet gali ją sužinoti „Sodros“ skyriuje, arba matyti išmokos mokėjimo kvite.
„Be to, gyventojai, norėdami sužinoti apie konkrečią pensijos pristatymo dieną, apie ją taip pat gali pasiteirauti ir „Lietuvos pašto“ laiškininkų. Tuo atveju, jeigu nustatytą dieną gyventojo nepasiekia pensija, apie tai jis gali pranešti ir paskambinti bendruoju „Lietuvos pašto“ klientų aptarnavimo telefonu 8 700 55 400 arba 1842 bei registruoti skundą.
„Lietuvos pašto“ atstovui teko priminti, kad senjorai skundžiasi, jog jiems sunku prisiskambinti trumpaisiais numeriais ir skambučiai yra mokami, o paskambinus kartais tenka ilgokai laukti.
„Skambučio kaina priklauso nuo skambinančio žmogaus pasirinkto ryšio operatoriaus taikomo tarifo ar mokėjimo plano sąlygų. Norime pažymėti, kad gyventojai taip pat gali skambinti šiuo telefonu +370 5 233 3060, į jį skambinant taikomas toks pats tarifas, kaip skambinant bet kuriuo kitu mobiliojo telefono numeriu“, – paaiškino „Lietuvos pašto“ atstovas.
Jonas MARCINKUS