Radviliškio kelininkai – pasiruošę žiemos išdaigoms
Sinoptikams artimiausiu metu jau žadant šlapdribą, kelininkai praneša, kad naujajam sezonui yra pasiruošę. Radviliškio miesto kelius ir gatves prižiūrinčios kelių valymo komandos ne tik prikaupė druskos atsargų, bet ir tikrina techniką, planuoja maršrutus ir stebi oro sąlygas. Ekspertai ruoštis žiemai bei slidžiai dangai skatina ir Radviliškio rajono gyventojus – verta pasirūpinti smėlio atsargomis, saugiais batais ir nepamiršti pasikeisti padangų.
Rekordinė praeitų metų žiema
Pasiruošimas žiemai Radviliškyje vyksta pilnu tempu, teigia bendrovės „Ecoservice projektai“ generalinis direktorius Artūras Prokarenka. „Šį 2019–2020 metų žiemos sezoną Radviliškio keliais ir jų saugumu rūpintis jau paruošti automobiliai, skirti miesto gatvėms valyti ir barstyti. Esant poreikiui galėsime pasitelkti papildomos technikos. Taip pat sukaupėme per 500 tonų techninės druskos“, – vardija ekspertas.
Tai, kada bus pradėtos barstyti Radviliškio gatvės, priklausys nuo oro sąlygų. Praėjusiais metais žiemos sezonas mieste prasidėjo lapkričio antroje pusėje, kai į gatves išvažiavo pirmosios druskos barstymo mašinos. 2018–2019 metų sezonas truko iki kovo antros pusės.
A. Prokarenkos teigimu, praėjusi žiema buvo trumpesnė nei įprastai, tačiau pakankamai sudėtinga: „Oro temperatūros pokyčiai buvo staigūs. Keletą kartų labai gausiai pasnigo, pusnys siekė 15 cm ir daugiau. Tai kėlė papildomų iššūkių: reikėjo pasitelkti daugiau technikos ir darbuotojų, o ir druskos buvo išbarstytas rekordinis kiekis – per 350 tonų.“
Dirba budėjimo režimu
Kokio sezono tikėtis šiemet, atsakyti sunku, nors klimatologai žada atšiaurią žiemą. Gali būti, kad šių metų sezonas prasidės kiek anksčiau, ypač, kai meteorologai naktimis jau žada neigiamą temperatūrą, o dienomis – šlapias snaiges.
„Daugiametė patirtis rodo, kad nė viena orų stebėjimo tarnyba tiksliai negali atspėti, koks bus oras, kiek ir kokiu intensyvumu iškris krituliai. Yra pasitaikę, kad žada sniegą, o dangus giedras, arba prognozuoja lietų, o už lango – minusinė temperatūra ir plikledis. Todėl oro sąlygos yra stebimos nuolat ir sprendimai priimami čia ir dabar“, – pasakoja „Ecoservice projektų“ generalinis direktorius.
Didžiausią pavojų vairuotojų bei pėsčiųjų saugumui, anot jo, kelia staigūs temperatūrų pokyčiai. Rudenį ir pavasarį lauke esant teigiamai temperatūrai, dirvos paviršiuje ji nukrenta žemiau nulio ir taip susidaro vadinamasis juodasis ledas. Vairuotojai automobilių prietaisų skydeliuose mato pliusinę temperatūrą ir neatkreipia dėmesio, kad kelio danga gali būti labai slidi.
Papildomų iššūkių kelia ir drėgmė – vandens stingimo temperatūra prasideda nuo +4 laipsnių, taigi ledas gali pradėti formuotis dar esant teigiamai temperatūrai. Visa tai gali tapti nelaimingų atsitikimų priežastimi. Todėl, kai oro temperatūra vakare siekia +3 laipsnius, visą naktį stebimi orų pokyčiai, kad prireikus į miesto gatves būtų išsiųsta kelių priežiūros technika.
Patarimai radviliškiečiams
Siekdama nuosekliai rūpintis Radviliškio miesto gyventojų saugumu, bendrovė nuolat prižiūri pagrindines miesto gatves. Eksperto teigimu, jei sninga ar šąla, kelininkai rūpinasi, kad saugus eismas pagrindinėse gatvėse būtų užtikrintas kuo greičiau.
Specialistas primena, kad žiemos sezonui turi būti pasiruošę ne tik kelininkai, bet ir patys radviliškiečiai. Pėstieji turi būti atsargūs, pasirūpinti tinkama avalyne ir neiti plikledžiu. Esant pūgai, jei tik įmanoma, reikėtų likti namuose, o tamsiu paros metu būtina dėvėti atšvaitus.
Vairuotojai savo ruožtu turėtų užtikrinti gerą transporto priemonės techninę būklę, laiku pasikeisti padangas, skirti laiko kruopščiai nuvalyti automobilio stiklus ir pasirūpinti smėlio atsargomis. Smėlio maišelis gali padėti ne tik nepaslysti einant nuo automobilio į namus, bet ir neįstrigti išvažiuojant iš apsnigto kiemo. Galiausiai, keliuose svarbu būti atidesniems ir pasirinkti saugų važiavimo greitį. Visa tai padės užtikrinti maksimalų radviliškiečių saugumą žiemą.
Parengė Jonas MARCINKUS