Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokiniai mokosi tvarumo ir tobulina skaitmeninius įgūdžius dalyvaudami Erasmus+ programos projekte
„Būk tvarus ir aktyvus“ („Be eco, be digi, be in“) – tai dar vienas Radviliškio Lizdeikos gimnazijos Erasmus+ projektas, kurį koordinuoja Čekijos Česky Tešin Jozefa Božkos gimnazija. Projekto veiklose dalyvauja mokyklos iš Rumunijos, Portugalijos, Italijos ir Lietuvos.
Spalio 14–18 dienomis vyko paskutinis projekto dalyvių susitikimas, mokinių mokymai apie tvarų vystymąsi, gilinant žinias apie saikingą vartojimą, ekologiją bei kultūrinį paveldą. Mokytojai dalinosi STEAM dalykų veiksmingo ugdymo metodikomis ir gerąja patirtimi, kaip organizuoja STEAM dalykų ugdymą pamokose ir tobulina atsakingo vartojimo įgūdžius.
Pirmąją projekto dieną Lizdeikos gimnazijos 10 mokinių ir 4 mokytojai susipažino su mokykla, joje organizuojamu ugdymo procesu, įspūdinga skaitmenine įranga kabinetuose: išmaniosios lentos, 3D spausdintuvai, robotikos rinkiniai ir kt. Mokinių veiklos prasidėjo nuo socialinių kompetencijų stiprinimo žaidimų, po kurių sekė orientacinis žaidimas taikant „Actionbound“ aplikaciją miesto pažinimui. Miestas labai įdomus, nes driekiasi per dvi šalis – Lenkiją ir Čekiją, Tešky Česin Čekijoje ir Cieszyn Lenkijoje, kuriuos skiria Olzos upė. Po pietų mokiniai susitiko su Tešky Česin miesto valdžia, miesto vicemeras pristatė miesto problemas ir ekologinius projektus.
Antrąją dieną mokiniai turėjo galimybę aplankyti modernią „Huyndai“ automobilių gamyklą, susipažinti su šiuolaikinėmis technologijomis bei robotais, kurie surenka šiuolaikinius automobilius, įvertinti inžinerijos ir skaitmeninių priemonių svarbą šiuolaikiniame technologiniame pasaulyje. Kitą dieną aplankėme žymų Čekijos geležies pramonės pasaulį. Lankėmės senojoje Ostravo geležies gamykloje, kurioje pasikartojome chemijos žinias ir pasigilinome į geležies gamybos kontekstus, pakilome į aukščiausias gamyklos vietas. Mokytojai ir mokiniai išklausė Ostravo technologijos universiteto dėstytojo paskaitos apie geoinformatiką, skaitmeninių įrankių panaudojimą kuriant įvairius žemėlapius bei renkant informaciją apie Žemės reiškinius. Mokslininkas pristatė skaitmeninių įrankių galimybes ir kaip jie gali būti panaudojami pamokose.
Kitomis dienomis mokiniai kūrė žemėlapius iš antrinių atliekų, taikydami skaitmeninius įrankius bei naudodamiesi internetinėmis platformomis, vėliau savo sukurtus produktus kūrybingai pristatė. Mokiniai ir mokytojai turėjo galimybę dalyvauti pamokose, kuriose integruojama ekologija bei šiuolaikinės technologijos.
Mokiniai išbandė 3D akinius informatikos pamokoje, sužinojo apie 3D akinių galimybes ir kaip jie pasitarnauja mokslui. Diskutavo apie jų privalumus ir trūkumus. Akiniai padeda išnaudoti veiksmingiau interneto galimybes, virtualiai aplankyti norimas vietas, tačiau po naudojimo kurį laiką visi jautėsi pavargę, nes akiniai yra vis dar pakankamai nepatogūs. Be to, pasak mokinių, lengva užsimiršti, kad esi ne realybėje, bet ši patirtis jaunimą privertė apgalvoti šiuolaikinių technologijų poveikį šių dienų visuomenėje.
Nors projekto veiklos tęsėsi tik penkias dienas, tačiau ir dalyvaujantys mokytojai, ir mokiniai išmoko daug naujų dalykų. Mokytojai taikys naujus skaitmeninius įrankius savo pamokose, taip tobulindami savo ugdymo procesą, o mokiniai pakartojo gamtos mokslų žinias bei įgijo naujų įgūdžių. Taip pat sužinojo naujausių faktų apie gamtos reiškinius ir ekologijos problemas. Dalyviai patobulino savo socialines kompetencijas, užmezgė ryšius su bendraamžiais, mokytojai aptarė tolimesnes bendradarbiavimo galimybes.
Radviliškio Lizdeikos gimnazijos informacija ir nuotraukos