Radviliškio rajono mokyklose tęsiamas europinis projektas
Radviliškio rajono savivaldybė vykdo projektą „Reflektavimo sistemos diegimas Radviliškio rajono mokyklose“. Šio projekto tikslas – pagerinti aštuntos klasės mokinių standartizuotų rašymo testų rezultatus. Projekte dalyvauja penkios veiklą tobulinančios Radviliškio miesto ir rajono mokyklos: Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla, Vinco Kudirkos ir Vaižganto progimnazijos, Radviliškio r. Grinkiškio Jono Poderio ir Baisogalos gimnazijos.
Projekto metu įgyvendinama ilgalaikė kvalifikacijos tobulinimo programa. Mokyklų bendruomenės (pedagogai, pagalbos mokiniui specialistai, mokyklų vadovai) mokosi, kaip refleksiją panaudoti kokybiškam grįžtamajam ryšiui, kaip dirbti su virtualia reflektavimo sistema, kaip individualizuoti ir pritaikyti šią sistemą kiekvienam vaikui. Projekto partnerė konsultuojanti mokykla yra Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazija.
Šių metų vasario 17 dieną projekto partneriai lankėsi šioje progimnazijoje, diskutavo, apžiūrėjo mokyklos aplinkas. Išvykos tikslas – pasidalyti gerąja patirtimi: priemonėmis, būdais, metodais, kurie padeda gerinti mokinių pasiekimus.
Atvirų veiklų stebėjimas leido pamatyti, kaip tai taikoma. Nors Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazija nenaudoja virtualios reflektavimo sistemos, tačiau progimnazijoje sukurta savita refleksyvaus mokymosi sistema, kuri taikoma pamokose, klasių valandėlėse, „Mokytojų akademijoje“, kurioje kolegos mokosi vieni iš kitų.
Projekto dalyvė Grinkiškio gimnazijos direktorė Sigita Šegždienė pasakoja, kad susitikimas buvo „labai naudinga patirtis, leidusi praplėsti žinias apie reflektyvų bei kolegialų mokymąsi, mokinių individualios pažangos stebėjimą ir kiekvieno vaiko matymą bei skatinimą siekti daugiau“.
Kaip pastebi projekto dalyvė Grinkiškio gimnazijos mokytoja Daiva Listauskienė, „mokykla turi puikias galimybes visuminiam ugdymui. Įdomu buvo klausyti progimnazijos direktorės Linos Viršilienės, kad mokykloje nuo pirmos klasės mokoma anglų kalbos, pradinio ugdymo pamokose įvedamos angliškos sąvokos integruojant mokomąjį dalyką ir anglų kalbą. Ugdymo turinys integruojamas su socialiniu, emociniu ir vertybiniu ugdymu“.
Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos direktorė Lina Viršilienė susitikime pristatė progimnazijos istoriją, dabartį, įstaigos savitumą ir ugdymo kryptis. Pedagogams didelį įspūdį paliko mokyklos savitumas.
„Smagu, kad Lietuvoje yra tokių mokyklų. Sudomino šios mokyklos savitumas ir ugdymo kryptis. Nustebino, kiek darbų (ne tik) progimnazijos vadovės iniciatyva padaryta per 7 metus“, – sako išvykoje dalyvavusi Vaižganto progimnazijos mokytoja Aušra Krasuckienė.
Aušrai antrino Radviliškio Vaižganto progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Giedrė Krivickienė. Pasak Giedrės, „ypač malonus administracijos (direktorės) priėmimas. Vizito metu susipažinome su progimnazijos išskirtinumu, moderniomis edukacinėmis erdvėmis, bibliotekos netradicinėmis erdvėmis. Direktorė pristatė progimnazijoje taikomą vaiko individualios pažangos ir refleksyvaus mokymosi gerąją patirtį“.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Sigita Lembutienė susitikimo dalyviams pristatė mokinių individualios pažangos stebėsenos ir reflektyvaus mokymosi praktinius pavyzdžius.
Projekto partneriai stebėjo dvi nuotolines atviras pamokas: lietuvių kalbos pamokas 5 klasėje ir 7 klasėje.
„Gimnazijoje dirba daug jaunų mokytojų. Mokytojai yra nuolat besimokantys, darantys karjerą. Progimnazija dalyvauja inovatyviuose projektuose. Integruotas gamtos mokslų mokymasis, mokymasis tyrinėjant. Stebėdami nuotolines pamokas matėme, kad ugdydami kritinį mąstymą ir skatindami mokymosi refleksiją, mokytojai nuolat bendrauja su kiekvienu mokiniu, aptardami, kas pavyko, kur susiduria su sunkumais“, – sako Baisogalos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Asta Juzukonienė.
Vinco Kudirkos progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Danutė Blužienė pastebi, kad „progimnazijoje mokymas(is) daugelyje pamokų vyksta anglų kalba, t. y. kai kurios pamokos, temos ar pamokos dalys dėstomos anglų kalba, technologijos mokomos integruojant aviamodeliavimą, į ugdymo programą taip pat yra įtrauktas socialinis ir emocinis mokinių ugdymas bei projektų rengimas, daug dėmesio skiriama mokymosi spragoms išlyginti“.
Kalbant apie projekto įgyvendinimą, verta paminėti, kad virtuali reflektavimo sistema bus diegiama projekto partnerėse mokyklose 5–8 klasėse. Šių klasių mokiniai projekto laikotarpiu naudojasi virtualia reflektavimo sistema ne tik lietuvių kalbos pamokų metu, bet ir anglų kalbos, technologijų, informacinių technologijų, etikos ir kt. dalykų pamokose.
Iš viso virtuali reflektavimo sistema projekto metu bus panaudota 4440 kartų. Kiekvienam dalyviui pedagogui bus teikiamos šešios konsultacijos, kurias teiks projekto konsultantės.
Virtualios reflektavimo sistemos taikymas pamokose sudaro mokytojams galimybę atrasti reflektyvaus mokymo būdus ir pradėti juos sistemingai taikyti pamokose. Įgyvendinus projektą tikimasi, kad pagerės ne tik 8 klasės mokinių standartizuotų testų rašymo rezultatai, bet ir mokymosi rezultatai įvairių dalykų pamokose. Mokiniai išsiugdys gebėjimą reflektuoti ir numatyti tobulėjimo kryptis, naudodamiesi sistemingais refleksijų duomenimis, atras savo stipriąsias puses, atpažins tobulintinas sritis ir mokymosi procesui didžiausią įtaką darančius veiksnius, labiau pasitikės savo sugebėjimais mokytis ir bendrauti.
Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos lėšomis.
Parengta pagal Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir paslaugų centro SJNUS informaciją