Šeduvos gimnazijos pedagogai dalijosi patirtimi respublikinėje parodoje

Lapkričio 24-25 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyko švietimo inovacijų paroda „Mokykla 2017“. Šeduvos gimnazija dalyvavo atrankoje tarp 60 Lietuvos švietimo įstaigų ir buvo pakviesta pristatyti savo gerąją patirtį parodos „Mokykla 2017“ stende „Atradimams įkvepiančios aplinkos“. Stendiniame pristatyme „Vidinių ir išorinių žaliųjų edukacinių erdvių panaudojimas ugdymui“ gimnazijos pedagogai pristatė edukacinių erdvių kūrimo patirtį siekiant įgyvendinti Gerosios mokyklos koncepcijos nuostatas.

Parodoje buvo pristatytos gimnazijos edukacinės erdvės: Žalioji klasė, Svajonių parkas, terapijos takas, smėlio terapijos zona, pakeltų lysvių daržas, obelaičių sodelis, Mokomoji ferma.

Šeduvos gimnazijos Žalioji klasė – vidinė edukacinė erdvė, kurioje mokiniai įgyja gamtamokslinės kompetencijos pagrindus, mokosi prižiūrėti čia auginamus kambarinius augalus, gyvūnus – vabzdžius, roplius, žuvis. Žalioji klasė – tai ne tik mokomoji pažintinė erdvė, bet ir poilsio zona.

2010 metais pradėtas kurti Svajonių parkas (lauko pavėsinė, laužavietė, estrados aikštelė, takai pasivaikščiojimui, gėlynai, aptvaras žirgams) – erdvė, kuri panaudojama integruotoms veikloms, renginiams, bendruomenės darbų ekspozicijoms, laisvalaikio užimtumui organizuoti.

Netradicinė sveikatinimo erdvė – pojūčių terapijos takas ir smėlio terapijos zona skirti gamtinės medžiagos pažinimui, sensomotoriniam mokinių lavinimui, mokinių emocinės sveikatos stiprinimui.

Gimnazijoje jau ketverius metus įgyvendinamas aplinkosauginio švietimo projektas „Langas į gamtą“. Šio projekto organizatorių dėka šių metų gegužės mėnesį įrengtas pakeltų lysvių daržas. Įvairių veiklų metu mokiniai įgyja žinių apie ekologiją ir daržo sodinimą lysvėse, mokosi auginti daržoves, prieskoninius ir vaistinius augalus, ugdosi gebėjimą dirbti komandoje.

Šių metų rugsėjo mėnesį pradėtas sodinti obelaičių sodelis, kuriame mokiniams suteikiami sodininkystės pradmenys.

Mokomojoje fermoje – 2014 metų pavasarį sukurtoje išskirtinėje edukacinėje erdvėje – vyksta žirgų terapijos praktiniai ir teoriniai užsiėmimai, formuojami mokinių darbiniai įgūdžiai gyvulininkystės pradmenų srityje. Pagal parengtas neformaliojo švietimo programas, taikant mokomųjų dalykų integraciją, mokomojoje bazėje vedami praktiniai užsiėmimai: žirgų priežiūra, pašarų ruošimas, šėrimas, jojimas.

Šeduvos gimnazija 2016 metais tapo geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros konkurso nugalėtoja. Lietuvos mokyklų neformaliojo švietimo centras inicijavo gerosios patirties sklaidą Šeduvos gimnazijoje, kuriant naują metodinę medžiagą – filmų ciklą „Mokyklų edukacinių erdvių geroji patirtis: sklaidos aspektas“. Filmas „Šeduvos gimnazijos edukacinės erdvės“ kurtas 2017 metų vasarą, skirtas Lietuvos ugdymo įstaigų bendruomenėms, kuriančioms vidines ir išorines edukacines erdves. Filme pristatytos gimnazijos edukacinės erdvės ir gamtos ekspozicijos ugdymo įstaigos aplinkoje. Filmuota metodine medžiaga siekiama plėtoti naujas ir originalias edukacinių erdvių kūrimo idėjas, išsaugant ugdymo įstaigų aplinkos ir vidinių erdvių biologinę įvairovę, atskleidžiant jų edukacinę reikšmę.

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro sukurta naują metodinė medžiaga – „Šeduvos gimnazijos edukacinės erdvės”:

https://www.youtube.com/watch?v=46HkKci2kmo&feature=youtu.be

D. Šerpetauskienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE