Projekto dalyviai mokėsi verslumo: kūrė verslo idėjas sujungdami du visiškai nepanašius daiktus į naują daiktą ar paslaugą.

Šeduvos gimnazistai savaitę gyveno Švedijoje

Aštuoni Šeduvos gimnazistai, Nordplus projekto „Šiandienos ir rytdienos profesijos globaliame pasaulyje“ dalyviai, ir mokytojos Salomėja Krencienė bei Inga Hokušienė buvo išvykę į Švedijos miestą – Salą. Vos nusileidus Stokholmo oro uoste, gimnazijos delegaciją pasitiko kiti projekto dalyviai. Iš oro uosto visi vyko į Salos miestą ir ten susitiko su šeimomis, kuriose gyveno visą savaitę.

Šeštadienį mokiniai bendravo šeimose, o jau sekmadienį prasidėjo projekto veiklos: visi keliavo į Salos sidabro kasyklą, jau nebeveikiančią, bet traukiančią turistus galimybe nusileisti į urvus, kur buvo kasamas sidabras, ar pernakvoti požemyje įrengtame viešbutyje.

Nusipirkę suvenyrų ir geriau susipažinę su projekto draugais iš Latvijos, Švedijos ir Danijos, visi nekantriai laukė pirmadienio susitikimo mokykloje. Čia vyko oficialioji projekto dalis: delegacijų atstovus sveikino Salos merė Carola Gunnarsson ir mokyklos direktorius Tord Hallberg.

Pristatę savo šalis, visų delegacijų mokiniai ir jų mokytojai pietavo mokyklos valgykloje, o po to važiavo į žemės ūkio mokyklą – Osby. Čia dalyviams buvo suorganizuota ekskursija po universitetą, parodyti ten gyvenantys netradiciniai augintiniai, kuriais mokiniai mokosi rūpintis ir veisia.

Antradienį projekto dalyviai mokėsi verslumo: kūrė verslo idėjas sujungdami du visiškai nepanašius daiktus į naują daiktą ar paslaugą. Po to klausė paskaitos apie perspektyvias ir nelabai perspektyvias profesijas, o laisvu laiku apžiūrėjo Salos senamiestį ir žaidė boulingą.

Trečiadienį praleido Švedijos sostinėje Stokholme. Čia projekto dalyviai aplankė Nobelio muziejų, kuriame saugomi Nobelio premijų laureatų daiktai, įkvėpę juos kurti ar keisti pasaulį. Vėliau mokiniai apžiūrėjo laivą „Wasa“, kuris buvo ištrauktas iš vandens ir rekonstruotas.

Ketvirtadienį projekto dalyviai klausė paskaitos apie aplinkos apsaugą ir atliekų rūšiavimą, apžiūrėjo namą, kuriame naudojama saulės energija, bandė pavairuoti motociklą, varomą saulės energija, bei pjauti žolę žoliapjove, kuri taip pat naudoja saulės energiją.

Po sočių pietų visų laukė paskaita apie gyvybę Baltijos jūroje ir jos išsaugojimą, o praktinių užsiėmimų metu studentai iš Upsalos universiteto papasakojo, kaip galima padėti išsaugoti gyvybę jūroje bei paaiškino, kodėl kai kurios pasaulio valstybės nenori bendradarbiauti su kitomis valstybėmis.

Paskutinį vakarą mokyklos direktorius Tord Hallberg kepė kepsnius ant laužo ir vaišino projekto dalyvius. Visi žaidė smagius žaidimus ir net buvo nusileidę į mokyklos požemį, kuriame visiškoje tamsoje ieškojo pasiklydusio mokinio.

Penktadienį, paskutinę projekto dieną, mokiniai aplankė Upsalos universitetą ir apžiūrėjo vieną iš seniausių katedrų. Vėliau visi atsisveikino ir išvyko į oro uostą laukti savo skrydžio.

Roberta Gilytė, IVb

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE