„Sraigės atkarpai“ gresia pagreitėti
Aušra LAURINKIENĖ
Nekantriai didesnio greičio ruožo Radviliškyje laukiantiems miesto gyventojams ir svečiams dar teks lukterėti. „Sraigės atkarpa“ vadinama Šiaulių gatve, kuri toliau tęsiasi kaip V. Landsbergio-Žemkalnio gatvė, važiuoti 70 kilometrų per valandą greičiu bus galima ne greičiau kaip po kelerių metų.
Tačiau džiugina tai, kad planai įgauna formą ir vaizdą. Pirmieji žingsniai jau žengti – bendrovė „Šiaulių plentas“ Radviliškio miesto savivaldybės užsakymu pagal Radviliškio miesto Miško gatvės dalių sujungimo (rekonstravimo ir tiesimo) specialųjį planą jau nuveikė pirmuosius darbus.
Greičio didinimą palaimino politikai
Šiuo metu labiausiai automobilių srautą lėtinanti ir vairuotojų nervus gadinanti atkarpa yra Radviliškyje, Šiaulių gatvėje, toliau besitęsiančioje kaip V. Landsbergio-Žemkalnio gatvė. Nors šis kelio ruožas turi po dvi eismo juostas abiejomis kryptimis ir per vidurį skiriamąją tvorelę, o matomumas yra puikus – niekas netikėtai neišbėgs į važiuojamąją dalį, nes gyvenamieji namai yra atokiai nuo plento, automobiliai juda vos 50 kilometrų per valandą greičiu.
„Radviliškio naujienose“ jau rašėme, kad idėjai didinti važiavimo greitį tarptautinėje magistralėje Šiauliai-Panevėžys, per Radviliškio miestą, rajono politikai pritarė prieš kelerius metus, kai rajono mero pareigas ėjo Antanas Čepononis. Už didesnį greitį tuomet pasisakė skirtingų partijų politikai, kurių manymu, eismo saugumą mažina ne greičio didinimas, bet netinkamas eismo reguliavimas.
Gyventojams teks priprasti prie naujovių
Tuometinis meras A. Čepononis sakė, jog greičio padidinimas ne tik taupytų vairuotojų nervus, bet ir mažintų miesto taršą automobilių išmetamomis dujomis.
Žinoma, greičio padidinimas palies nedidelę miesto gyventojų dalį, nes turės būti panaikintas kairysis posūkis išvažiuojant į plentą iš Žalgirio gatvės link Šiaulių arba norint įvažiuoti į naująsias miesto kapines, važiuojant nuo Žalgirio gatvės pusės. Tačiau tikimasi, kad gyventojai prie nepatogumų greitai pripras, juk seniau ir Liepų, Ligoninės, Lizdeikos bei kai kurios kitos smulkesnės gatvės irgi „išeidavo“ tiesiai į plentą. Didėjant automobilių srautams, šiose gatvėse buvo atlikti pertvarkymai, uždraudžiantys iš šių gatvių važiuoti tiesiai į plentą. Šių gatvių gyventojai iš pradžių nebuvo patenkinti eismo naujovėmis, bet greit apsiprato.
Būtina tobulinti eismą kitose gatvėse
Norint padidinti važiavimo greitį rajono valdžiai teks atlikti nemažai darbų. Pavyzdžiui, teks sutvarkyti Miško, Klevų, Vaisių bei Maironio gatves ir jų šaligatvius, nes tai pagerintų eismą vadinamuosiuose jungiamuosiuose keliuose, o tų mikrorajonų gyventojai be problemų pasiektų Mažvydo gatvėje šviesoforu reguliuojamą sankryžą. Arba, jei panorėtų, irgi be didesnių eismo nepatogumų galėtų važiuoti iki Gedimino gatvės sankryžos.
Prieš kelerius metus atlikus studiją paaiškėjo, jog vien „šalutinio“ eismo tobulinimui reikės kelių milijonų litų. Savivaldybė vien savo lėšomis nepajėgtų atlikti būtinų darbų, todėl buvo tikimasi, jog reikiamas finansavimas bus skirtas iš valstybės biudžeto.
Bus palikti tik trys posūkiai į kairę pusę
Rajono valdžios prašymas buvo išgirstas, todėl šiemet Miško gatvėje jau vyksta darbai. Rajono savivaldybės mero Dariaus Brazio teigimu, parengto projekto vertė siekia per pusketvirto milijono litų, o šiemet rekonstrukcijai skirta tik maža dalis lėšų – 500 tūkstančių litų, už kuriuos projekto rangovai „Šiaulių plentas“ jau atliko numatytus darbus.
Radviliškio rajono savivaldybės meras Darius Brazys sako, kad galutinai sutvarkius Miško gatvę, pagerės eismas Šiaulių ir V. Landsbergio-Žemkalnio gatvėse, o tada jose jau bus galima padidinti važiavimo greitį, kuris planuojamas iki 70 kilometrų per valandą.
„Pagrindinėje gatvėje bus palikti tik trys posūkiai į kairę pusę šviesoforų reguliuojamose sankryžose. Miško gatve automobiliai galės judėti paraleliai, neišvažiuodami į pagrindinį kelią ir išvengdami kairiųjų posūkių“, – aiškina meras.
Planuojama ir sankryžos į Mažvydo gatvę rekonstrukcija
„Šiemet didesnio greičio ruožo tikrai nepavyks padaryti, nes šiemet skirtą pinigų sumą „Šiaulių plentas“ jau įsisavino ir dar labai daug projekto darbų lieka nepadaryta. Nuo parko, kuriame žaidžia vaikai, praėjusiais metais buvo pradėti asfaltavimo darbai. Šiemet jie tęsiami, sudedami šaligatvio borteliai, pradėti rengti pėsčiųjų takai. Priešakyje laukia dar daug darbų. Jeigu viskas bus tvarkoje, Lietuvos automobilių kelių direkcija žadėjo, kad šių metų antroje pusėje turėtų prasidėti ir sankryžos į Mažvydo gatvę rekonstrukcija“, – sako meras D. Brazys.
Projektų rangovo – bendrovės „Šiaulių plentas“ Statinio statybos vadovas Vytautas Bliznikas „Radviliškio naujienoms“ sakė, kad jau netrukus darbininkai apleis rekonstruojamos Miško gatvės teritoriją: „Darbai už skirtą pinigų sumą jau baigti, užpilsime juodžemį ir laikinai pasitrauksime. Atlikti bortukų statymo, šaligatvių klojimo, lietaus kanalizacijos tiesimo ir gatvės pagrindų įrengimo darbai“.
„Sraigės atkarpa“ vadinama magistralės „Šiauliai-Panevėžys“ dalis, einanti per Radviliškio miestą, vairuotojams gadina nervus, tačiau norint padidinti važiavimo greitį būtina atlikti dar nemažai darbų.
„Jeigu viskas bus tvarkoje, Lietuvos automobilių kelių direkcija žadėjo, kad šių metų antroje pusėje turėtų prasidėti ir sankryžos į Mažvydo gatvę rekonstrukcija“, – sako rajono meras Darius Brazys.