„Lietuvos geležinkelių“ reformos smogė Radviliškiui
Juozas GINKUS
Per Radviliškio rajono savivaldybėje vykusį geležinkeliečių profsąjungų atstovų susitikimą su rajono valdžia buvo atskleisti AB „Lietuvos geležinkeliai“ vykdomos reformos užkulisiai ir jų liūdnos pasekmės Radviliškio rajono žmonėms.
Nors šalies valdžia nuolat kalba apie regionų stiprinimą, tačiau panašu, kad kalbos labai skiriasi nuo darbų. Pasak Radviliškyje veikiančių „Lietuvos geležinkelių“ padalinių profesinių sąjungų atstovų, dėl vykdomos reformos smarkiai nukraujavo geležinkelio infrastruktūros padalinys: iš beveik tūkstančio dirbančiųjų čia liko tik apie trys šimtai žmonių.
Žmonėms reformos nėra iki galo aiškios
Radviliškio rajono valdžios atstovų ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ Radviliškyje veikiančių padalinių profesinių sąjungų atstovų susitikimas surengtas mero Antano Čepononio iniciatyva.
„Norėčiau iš pirmų lūpų išgirsti, kaip radviliškiečius liečia vykdoma AB „Lietuvos geležinkeliai“ reforma, nes kalbų girdime įvairių“, – sakė meras.
Meras drauge su pavaduotoju Kazimieru Auguliu per susitikimą su Rimantu Gedvilu, Dainiumi Šimkumi, Zenonu Rudaičiu, Vytautu Rasimavičiumi, Ričardu Žemaičiu kalbėjo apie tai, kaip ir kiek žmonių dėl vykdomos reformos neteko darbo, kaip tai atsiliepia įmonės padalinių Radviliškyje veiklai.
Pasak profesinių sąjungų atstovų, žmonėms vykdomos reformos nėra iki galo aiškios, jos neišdiskutuotos, todėl jie nemažai tikisi iš kovo mėnesio pabaigoje vyksiančio susitikimo su bendrovės vadovais, kuriame bus pristatyta reformos eiga, tarpiniai rezultatai, įmonės ateitis.
Iš tūkstančio dirbančiųjų liko apie tris šimtus
Profesinių sąjungų atstovai teigia, kad įmonės padaliniai Radviliškyje turi puikią infrastruktūrą, geras sąlygas dirbti, tačiau darbuotojų netenkina mokamas atlyginimas – jis nemažėjo, bet ir nedidėja.
Pasak profsąjungos atstovų, skaudžiausiai dėl vykdomos reformos kol kas nukentėjo geležinkelio infrastruktūros padalinys: iš beveik tūkstančio dirbančiųjų čia liko apie tris šimtus.
„Žinoma, kad žmonėms nepatinka reforma“, – sakė jie. Susitikime kalbėta ir apie geležinkelininkų paramos fondo kūrimo idėją.
Meras A. Čepononis paprašė profesinių sąjungų atstovų drauge su juo vykti į Vilnių diskutuoti dėl vykdomos geležinkelių reformos.
„Visose srityse pastebimas žodžių ir veiksmų neatitikimas. Kalbama apie regionų stiprinimą, tačiau griaunama esama kelių, miškų priežiūros sistema, viskas centralizuojama, regionas lieka vienas – Vilnius. Panašiai ir su geležinkeliu daroma, tad nesistebiu, kad po tokių reformų didėja emigracijos mastas“, – sakė jis.