Radviliškiečių miegą saugos akustinė užtvara
Aušra MIKŠIENĖ
Radviliškis – įdomus miestas, kurį geležinkelis bei pagrindinė miesto gatvė ir magistralė Šiauliai-Panevėžys „supjaustė“ į keletą dalių. Natūralu, kad ir triukšmo prevencija mieste – aktuali jau senokai. Jeigu su „Lietuvos geležinkeliais“ sprendimo, kaip sumažinti traukinių keliamą triukšmą, dar nerasta, tai Lietuvos automobilių kelių direkcija šį klausimą jau ėmėsi spręsti – Radviliškio mieste planuojama įrengti beveik pusantro kilometro ilgio ir pusketvirto metro aukščio triukšmą mažinančią užtvarą. Ji turėtų atsirasti V. Landsbergio-Žemkalnio gatvės dešinėje pusėje, nuo Gedimino iki Mažvydo gatvių.
Praėjusio trečiadienio vakarą didžiojoje savivaldybės salėje bendrovės „SRP Projektas“ techninis direktorius Tadas Kasperavičius apie projektą pasakojo į pristatymą negausiai susirinkusiems savivaldybės atstovams ir gyventojams. Žmonės, gyvenantys šalia magistralės, jau seniai skundžiasi dėl triukšmo, todėl turbūt nematė reikalo diskutuoti apie tai, ko ir taip jau seniai laukia.
Projekto vertė – daugiau nei 2 milijonai eurų
Kaip pasakojo T. Kasperavičius, projektuojama akustinė siena, kuri turėtų „išdygti“ 2018-2019 metais, bus priderinta prie aplinkos: „Jos spalviškumas neužgoš bendro vaizdo. Ji bus saugi, pritaikyta ir pėstiesiems, ir vairuotojams. Tai reiškia, kad prie sankryžų bus užtikrintas matomumas, liks pėsčiųjų perėjos“. Ir, žinoma, gerokai sumažės triukšmas aplinkiniams gyventojams.
Anot bendrovės „SRP Projektas“ techninio direktoriaus, projekto vertė turėtų siekti daugiau nei du milijonus eurų, nes vieno akustinės užtvaros metro įrengimas kainuoja apie 1,4 – 1,5 tūkstančio eurų.
Pavėsis – tik anksti rytą
Planuojama, kad banguojančio profilio, pastelinių spalvų triukšmą mažinanti užtvara būtų su skaidriais elementais, kurie leistų užtikrinti gerą matomumą vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, o radviliškiečiai, gyvenantys greta minėtos magistralės atkarpos, ir toliau galės mėgautis saule – užtvara jos neužstos.
„Apskaičiuota, kad ilgiausias šešėlio poveikis numatomas saulei labai anksti kylant ir jai leidžiantis. Kadangi dauguma namų nuo projektuojamos akustinės užtvaros yra nutolę apie 30 metrų, atlikti skaičiavimai parodė, kad šešėlis būtų tik iki 7.10 valandos ryto. Likusiomis valandomis gyvenamieji namai bus apšviečiami saulės“, – sakė projektą savivaldybėje pristatęs T. Kasperavičius.
Prašys įrengti ir stogines
Pristatymą išklausęs Radviliškio rajono savivaldybės vicemeras Kazimieras Augulis sakė, kad tokios užtvaros atsiradimas Radviliškyje – didelis žingsnis pirmyn, tačiau reikėtų pagalvoti ir apie dar vieną elementą – autobusų stoteles.
„Šis kelio elementas triukšmą sumažins, tačiau tuo pačiu norėtume išspręsti ir dviejų autobusų stotelių problemas, kadangi tvorelės gali sukelti papildomų problemų, tokių kaip skersvėjis. Reikia apsaugos ir nuo lietaus ar sniego, todėl siūlysime, kad būtų įrengtos stoginės. Siųsime raštą Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos ir žiūrėsime, ar šią problemą pavyks išspręsti“, – sakė K. Augulis.