Šaltuoju metų laiku dažnas vairuotojas pervertina savo galimybes ir sukelia ne vieną eismo įvykį.  Autorės nuotr.

Vairuotojai atsidūrė kelininkų „kailyje“

Aušra LAURINKIENĖ

Nors dažnai mėgstama juokauti, kad žiema netikėtai užklumpa tik kelininkus, panašu, kad šiemet ir patys gyventojai atsidūrė jų „kailyje“. Vos per parą į šalį atkeliavus tikrai žiemai, keliuose vienas po kito pasipylė eismo įvykiai. Kone kasdien įvairiausiuose Lietuvos kampeliuose susiduria automobiliai, „bučiuojami“ pakelės medžiai ir kelio atitvarai. Kai kuriems tenka kapanotis ir iš griovių. Ne išimtis – ir Radviliškio rajonas.

„Iškritus sniegui ir kelius padengus plikledžiui, vos per keletą dienų užfiksuoti šeši eismo įvykiai. Viename iš jų nukentėjo žmogus“, – sako laikinasis Radviliškio rajono policijos komisariato viršininkas Saulius Malatokas.

Po pirmojo sniego padaugėja avarijų

S. Malatoko teigimu, jau įprasta, kad pirmasis iškritęs sniegas iškart gerokai kilsteli avarijų skaičių keliuose: „Vos tik kelius padengia pirmasis plikledis ir užkloja sniegas, nelaimingų nutikimų keliuose nestinga. Per pirmąsias tokias dienas užfiksavome penkis techninius ir vieną įskaitinį eismo įvykį, kuriame yra ir nukentėjusių žmonių. Pastaruoju atveju automobilis dėl slidaus kelio nulėkė į griovį, o jame buvęs žmogus dėl kaklo raiščių patempimo pristatytas į ligoninę. Laimė, rimtesnių sužalojimų išvengta. Svarbu paminėti, kad net trys avarijos įvyko kelyje Šiauliai-Panevėžys. Dar dvi nelaimės registruotos Radviliškio mieste ir vienas įvykis kelyje Baisogala-Grinkiškis. Visi šie atvejai yra panašūs – automobiliai arba susidūrė kelyje, arba nuvažiavo į griovį“.

Anot laikinojo komisariato vadovo, netikėtai užklupusi žiema vairuotojams kasmet pateikia rimtų išbandymų – dažnas pervertina savo galimybes, neatsižvelgia į pailgėjusį stabdymo kelią, kelio būklę. Nenuostabu, kad dažniausiai eismo įvykius slidžiame, šlapiame kelyje sukelia dar nepatyrę, menką vairavimo stažą turintys vairuotojai.

„Jiems atrodo, kad kelyje galima ar net reikia elgtis taip, kaip nedera. Būtina atsižvelgti į kelio sąlygas ir važiuoti tokiu greičiu, kad galėtum suvaldyti automobilį, net jei tame ruože ir leistinas didesnis greitis. Patyrę jau žino, kas gali tykoti tokiame kelyje ir kaip tinkamai suvaldyti automobilį jam pradėjus slysti, o mažiau patirties turintys ir atsiduria grioviuose ar atsitrenkia į kitas transporto priemones. Nors žmonės dažniausiai nenukenčia, automobiliai būna apgadinti, o tuo pačiu – ir nuotaika visai dienai“, – sako S. Malatokas.

Už neatsakingumą – bauda iki 43 eurų

Kaip rodo praktika, kelius padengus pirmajam plikledžiui, dažnas dar būna nespėjęs pasikeisti vasarinių padangų į žiemines, tad ir avarijų padaugėja kone ketvirtadaliu. Didžioji dalis vairuotojų – lyg studentai, belaukiantys paskutinės nakties, tačiau vis tiek nespėjantys visko padaryti laiku.

Autoservisuose praėjusią ir šią savaitę meistrai vos spėjo suktis – gelbėjo tuos, kurie iki šiol keliuose slidinėjo tokiai dangai nepritaikytu transporto priemonės „apavu“. Žinoma, kai kurie vis dar bando savo laimę ir laukia paskutinės akimirkos – šalyje apstu pavyzdžių, kai ir viduržiemį sustabdyti vairuotojai teisinasi, esą neturėjo lėšų naujoms padangoms. Vertėtų nepamiršti, kad tinkamos padangos šaltuoju sezonu – būtinos. Kitu atveju prie mašinos vairo geriau nesėsti ir keliauti viešuoju transportu.

„Žiemą važiuoti vasarinėmis padangomis – mirties nuosprendis. Raginame vairuotojus būti atsakingus. Jeigu iki lapkričio 10-osios buvo pereinamasis laikotarpis ir tik įspėjome vairuotojus, vis dar neatlikusius pareigos ir nepasikeitusius padangų į žiemines, tai nuo trečiadienio jau imsimės griežtesnių priemonių. Keletą artimiausių savaičių planuojame reidus, kuriuose tikrinsime vairuotojų atsakingumą, o nusižengusių jau nebesigailėsime – bauda svyruos nuo 28 iki 43 eurų su techninės apžiūros anuliavimu“, – neslepia laikinasis policijos vadovas.

Kelininkų rankose – 519 kilometrų

Kad eismo įvykių keliuose būtų kuo mažiau, savo pareigas nepriekaištingai stengiasi atlikti Radviliškio kelių tarnyba. Jos vadovas Kęstutis Urbelis sako, kad vos tik pasirodžius gausesniam sniegui teko suktis lyg vijurkams: „Pustė, labai snigo, tai be perstojo valėme ir barstėme kelius. Taip, dažnai girdime pajuokavimus apie kelininkus ir žiemą, tačiau mes esame pasiruošę jau nuo spalio mėnesio. Kai Šiauliuose visi slidinėjo ir gatvės buvo nevalytos, mes jau plušėjome kaip reikiant. Nelaukiame netikėtumų. Žiemos tarnyba budi, mechanizmai – paruošti, o ir baltarusiškos druskos turime paruošę barstymui apie 350 tonų. Įprastai per šaltąjį sezoną jos išbarstome triskart tiek“.

Nors pasiruošta dar gerokai prieš pirmąjį sniegą, visus pribloškusi ankstyva žiema nustebino ir pačius kelininkus. „Tikrai nustebome, nes dažniausiai lapkritį tokio darbo dar neturėdavome. Bet yra kaip yra, tenka suktis“, – sako pusšimčiui darbuotojų vadovaujantis K. Urbelis.

Radviliškio kelių tarnyba iš viso prižiūri kiek daugiau nei 519 kilometrų Radviliškio miesto ir rajono kelių. Iš jų – 85 kilometrai asfaltbetonio, 200 kilometrų juodos dangos ir 233,5 kilometro žvyruotų kelių. Žiemą, kaip pasakoja vadovas, atliekama nuolatinė kelio elementų priežiūra – sniego, ledo nuo kelių, tiltų, viadukų valymas, kelių važiuojamosios dalies barstymas frikcinėmis ir cheminėmis medžiagomis, vandens nuo kelio nuleidimas per pavasario polaidį, kelio dangos iš asfaltbetonio išdaužų užtaisymas ir kiti darbai.

Reaguoja ir į gyventojų prašymus

„Problemiškiausias kelias – Šiauliai-Panevėžys. Čia negali būti nutrauktas eismas, o pagal reikalavimas turime prižiūrėti nuo 4 valandos ryto iki 22 valandos vakaro. Taip ir dirbame keliomis pamainomis. Vieni pluša nuo 4 valandos ryto iki 13 valandos dienos, o kiti – likusiomis valandomis. Svarbiausia, kad visko užtenkame, turime šešis barstytuvus, keturis autogreiderius, keturis ratinius traktorius, tris pakrovėjus“, – vardija Radviliškio kelių prižiūrėtojų vadas.

Jo teigimu, šaltuoju metų laiku didžiausias dėmesys skiriamas ne tik beveik 49 kilometrams magistralinio kelio, bet ir daugiau nei 80 kilometrų krašto kelių: „Tai yra kelias Jonava-Kėdainiai-Šeduva, Raseiniai-Radviliškis, Radviliškis-Pakruojis, Raseiniai-Baisogala. Tai mūsų pagrindinės atkarpos, kurias nuolat valome ir barstome. Mūsų prižiūrimi yra ir beveik 390 kilometrų rajono kelių, tačiau čia, kaimuose, svarbu, kad būtų užtikrintas pravažiavimas. Tik labai pavojingose vietose, kur didesnis eismas per gyvenvietes, barstome. Jeigu sulaukiame gyventojų ar seniūnų skambučių, būtinai sureaguojame ir pagal galimybes stengiamės kuo greičiau nuvykti ten, kur esame kviečiami“.

Prasidėjo laukinių gyvūnų žiemos migracija

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija kasmet vairuotojus įspėja ir apie kitą pavojų šaltuoju sezonu. Statistika liudija, kad spalio–gruodžio mėnesiais pradėjus anksti temti beveik trečdaliu padaugėja avarijų dėl staiga į kelią iššokusių gyvūnų.

Kad šiuo laiku vairuotojai turėtų būti itin atidūs, sako ir laikinasis Radviliškio rajono policijos komisariato viršininkas Saulius Malatokas: „Jeigu rugsėjo mėnesį tokių eismo įvykių turėjome vos tris, tai vien spalio mėnesį – jau vienuolika. Į kelią išbėga usūriniai šunys, stirnos. Ypač pavojingi pro miškus vingiuojantys rajoniniai keliai. Tokių eismo įvykių čia – daugiausia“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE