NULL

Cilindro galvos tarpinių komplektas

Cilindro, arba kitaip variklio, galvos tarpinė yra svarbi vidaus degimo variklių dalis. Ji padeda užtikrinti tinkamą komponentų veikimą, neleisdama į vidaus degimo kamerą patekti aušinimo skysčiui ir variklio alyvai. Šie komponentai taip pat prieinami rinkiniais, kurie vadinami cilindro/variklio galvos tarpinių komplektais. Jų sudėtyje įprastai yra ne tik pagrindinė galvos tarpinė, bet ir kitos tarpinės, kurias geriausia pakeisti tuo pat metu, kai keičiama variklio galvos tarpinė. Pavyzdžiui, tokiame komplekte taip pat gali būti vožtuvų dangtelio tarpinė, vožtuvų ir alkūninio veleno riebokšliai ir pan.

Cilindro galvos tarpinių tipai ir naudojamos medžiagos

Cilindro/variklio galvos tarpinės būna dviejų tipų. Pirmasis, kuris yra labiausiai paplitęs, įprastai yra sudarytas iš nerūdijančiojo plieno sluoksnio dalies viduryje, kurį iš abiejų pusių dengia kompozitinis grafitas. Tarpinė taip pat būna padengiama papildomu apsauginiu sluoksniu, kuris stabdo dalies nusidėvėjimą dėl sąlyčio su variklio alyva ir aušinimo skysčiu. Kontaktinės vietos būna išskiriamos specialiais žiedais, kurie užtikrina deginimo kameros sandarumą ir neleidžia grafitui perkaisti. Pagrindinis tokio tipo tarpinės privalumas yra tas, kad ji prisitaiko prie sandarinamo paviršiaus ploto, todėl apsauga nuo nuotėkio užtikrinama net jei ant cilindro galvos ar variklio bloko yra paviršiaus apdorojimo defektų ar kitokių trūkumų.

Antrojo tipo tarpinės gaminamos iš daugiasluoksnio plieno. Tokie komponentai daugiausiai naudojami šiuolaikiniuose varikliuose, kurie pasižymi dideliu našumu ir nedideliais gabaritais, dėl ko variklio terminė apkrova būna didesnė. Įprastos kompozitinės tarpinės gali tiesiog neatlaikyti tokiuose varikliuose pasiekiamų temperatūrų. Daugiasluoksnės plieno tarpinės yra gaminamas iš dviejų ar trijų sluoksnių, vieno iš kurių paviršius atkartoja cilindro galvos reljefą, taip siekiant užtikrinti sandarumą. Kai naudojamas trečiasis sluoksnis, jo paskirtis būna cilindro galvos judėjimo, kylančio dėl aukšto slėgio degimo kameroje, neutralizavimas. Tarpinė taip pat padengiama elastingu polimeriniu sluoksniu, kurio paskirtis – užsandarinti mažiausius nelygumus.

Cilindro galvutės tarpiklių rinkinio nuotrauka paimta iš autodoc.lt

Cilindro galvos tarpinių gedimo požymiai

Cilindro galvos tarpinės montavimo padėtis neleidžia vienareikšmiškai nustatyti jos nusidėvėjimo vien tik atlikus vizualinę apžiūrą, todėl verta žinoti kitus automobilio veikimo požymius, kurie gali padėti nustatyti, jog atėjo laikas atlikti keitimą:

  • Išorinis nuotėkis. Šalia galvos tarpinės dažnai būna išdėstytos kitos sistemos, todėl vos tik pamačius nuotėkį sunku nustatyti, ar jis tikrai sklinda iš tarpinė. Tačiau galima pasinaudoti ultravioletiniais dažais ir lempa – juos reikia įpilti į aušinimo sistemą, leisti automobiliui pasiekti darbinę temperatūrą, o tada lempos pagalba patikrinti, kurioje vietoje ištekėjo dažai.
  • Burbulai aušinimo skysčio bakelyje arba radiatoriuje. Jeigu tarpinė nebeatlieka savo funkcijos, išmetamosios dujos gali maišytis su aušinimo skysčiu, dėl aušinimo skystis vizualiai atrodo lyg būtų užviręs net kai yra šaltas. Tai galima patikrinti atlikus cheminį testą su specialiu skysčiu ir mėginiu. Skystis mėginyje yra sumaišomas su aušinimo skysčiu ir, jeigu jis pageltonuoja, tai nurodo į tarpinė nesandarumą.
  • Baltos nuosėdos ant alyvos matuoklės arba įpylimo kamščio. Kai tarpinė pažeista, aušinimo skystis gali susimaišyti su variklio alyva, dėl ko sistemoje atsiranda baltos spalvos nuosėdos, kurios gali susikaupti ant alyvos lygio matuoklės ar įpylimo kamščio.
  • Ilgiau pavažiavus variklis įkaista aukščiau darbinės temperatūros. Taip gali atsitikti dėl kelių priežasčių: aušinimo skysčio deginimo, kas sukuria garus, kurie kelia temperatūrą, taip pat jo trūkumo dėl tos pačios priežasties arba aušinimo skysčio užsiteršimo, dėl ko jis nespėjamas tinkamai ataušinti. Tokiu atveju reikėtų kuo skubiau patikrinti cilindro galvos tarpinę, kadangi varikliui nuolat perkaistant jis gali būti nepataisomai sugadintas.

Kaip pakeisti cilindro galvos tarpinę

Cilindro galvos tarpinės keitimas yra ganėtinai sudėtinga procedūra, kuriai reikalingi specialūs įrankiai, įgūdžiai ir tam tikros žinios apie patį procesą, kuris gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio. Klaida atliekant keitimą gali privesti prie dar didesnių išlaidų, kadangi būti apgadinta paskirstymo sistema, todėl geriausia cilindro galvos tarpinės keitimo darbus patikėti autoserviso specialistams.

Cilindro galvos tarpinių komplektų asortimentas

Mūsų internetinėje parduotuvėje rasite platų cilindro galvos tarpinių asortimentą visiems paplitusiems automobilių modeliams iš populiariausių tarpinių gamintojų, tokių kaip Elring, Ajusa, Reinz ir daugelio kitų. Tai leis jums pasirinkti geriausią dalį savo automobiliui už jums prieinamą kainą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE