Pakalniškių kaimo bendruomenė įgyvendino projektą „Pažinkime – kurkime drauge“

Pakalniškių kaimo bendruomenė įgyvendino projektą „Pažinkime – kurkime drauge“ pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano 2.1.1.1. Priemonę „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“.

Organizavome pažintinę – edukacinę išvyką į Molėtų kraštą. Ankstyvą, rudens sekmadienį būrys Pakalniškių kaimo bendruomenės narių išvyko į ežerų krašto sostinę – Molėtus. Atvykus į miestą pasitiko gidė Laura, kuri aprodė miesto erdves: „Raudonieji mūrai“– buvę žydų prekybos namai, skulptūrų parkas, apžvalgos ratas su panoraminiu vaizdu į ežerą, „žvejo batai su meškere“, pasivaikščiojome pažintiniu poilsio taku aplink Pastovio ežerą, pasigrožėjome panorama. Antroji lankytina vieta, kurią aplankėme – Lietuvos etnokosmologijos muziejus. Tai pirmas ir vienintelis tokio pobūdžio muziejus pasaulyje. Po rekonstrukcijos, muziejus atrodo, tiesiogine ir perkeltine prasme, lyg kosmosas. Atnaujintos salės, interaktyviai ir įdomiai pateikiama informacija, sužavėjusi mus visus. O kaip kelionė be Mindūnų apžvalgos bokšto, kuris aukščiausias Lietuvoje. Jo architektūrinis sprendimas primena liauną medžio stiebą, besiveržiantį į viršų, kur aukščiau – tik paukščiai ir dangus. Lipti į bokštą – tai lyg kopti ant devynaukščio namo stogo, įveikę 214 laiptelių, laiptais pakilome virš medžių viršūnių, kur atsivėrė kvapą gniaužiantis kraštovaizdis, tarsi iš paukščio skrydžio. Edukacijoje „Molio Motiejukas“ matėme filmą kaip lipdo ir dega krosnis molio meistrai, iš arti apžiūrėjome tris skirtingas malkomis kūrenamas tradicines krosnis: juodkrosnę, raugo keramikos krosnį ir aukštakrosnę, kad turėtume prisiminimą, nusilipdėme tradicinę puodynę, kurią palikome „Meniško kaimo“ šeimininkei Linai ją išdžiovinti.

Kelionės pabaigai pasilikome Dubingius – miestelis, kuris vadinamas kunigaikščių Radvilų tėvonija. Ekskursijos metu susipažinome ir su Dubingių miestelio istorija. Pabuvojome piliavietėje, kuri yra viena iš nedaugelio pilies salų Lietuvoje. Aplankėme Radvilų rūmų atidengtą ekspoziciją. Na ir pabaigai, kaip tortui vyšnia, paskanavome Lauros Radvilų troškinio, kuris gaminamas pagal viduramžių virtuvės tradicijas ir gaminamas tiesiai ant laužo, iš tam laikmečiui būdingų produktų, taip kaip valgė kunigaikščiai Radvilos. Visi linksmi, pilni įspūdžių ir gerų emocijų grįžome namo.

Daugiau nuotraukų socialinio tinklo „Facebook“ Pakalniškių kaimo bendruomenės paskyroje.