„Žiedinė ekonomika“ pagal Antaną Čepononį

Pamirškite pasakas apie tai, kad vokiški automobiliai – patikimi ir negendantys, nes šį mitą paneigia Seimo narys Antanas Čepononis. Net trimis vokiškais automobiliais pas rinkėjus lakstantis seimūnas kas mėnesį mašinų remontams išleidžia šimtus eurų mokesčių mokėtojų pinigų, o šias paslaugas perka iš savo patarėjos Ilonos Gvazdžiauskienės vyro vadovaujamo autoserviso, kuris patalpas nuomojasi iš kitos A. Čepononio patarėjos Jolantos Margaitienės šeimos. Per 2022 ir 2023 metus mokesčių mokėtojai už Seimo nario vokiškų mašinų remontus jo patarėjos vyro vadovaujamam autoservisui suplojo beveik pusšešto tūkstančio eurų, nors pačios politiko mašinos tiek net nėra vertos. Taip parlamentinei veiklai skirtos lėšos sukasi Seimo nario patarėjų žiede.

„Radviliškio naujienos“ jungiasi prie visuomenininko Andriaus Tapino iniciatyvos „Skaidrinam“ ir pradeda straipsnių ciklą apie tai, kaip valdiškus pinigus tratino Radviliškyje išrinktas Seimo narys Antanas Čepononis. Šiandien pristatome pirmą rašinį apie tai, kaip ir už kokias sumas mokesčių mokėtojai remontavo Seimo nario vokiškų mašinų parką.

Pas rinkėjus važiuoja net trimis mašinomis

„Senos mašinėlės man labai patinka, aš norėčiau būti joms už šeimininką“, – tai eilutė iš daugeliui žinomos senos vaikiškos dainelės. Panašu, kad senos mašinos patinka ir Radviliškio rajone bei Tytuvėnų krašte išrinktam parlamentarui A. Čepononiui, kuris pas rinkėjus važinėja net trimis nenaujais automobiliais.

Lietuviai labai mėgsta savo patikimumu garsėjančius vokiečių gamybos automobilius, galbūt todėl ir Seimo nario automobilių parke – net trys vokiškos mašinos: benzinu varomas „Volkswagen Passat“ ir dyzeliniai BMW X3 bei „Mercedes Benz“.

Kaip nurodė pats Seimo narys, visos trys jo mašinos pagamintos 2008 metais. Kam Seimo nariui keliauti pas rinkėjus prisireikė iš karto trijų mašinų, politikas nepaaiškino.

Pats A. Čepononis „Radviliškio naujienoms“ prisipažino, kad jo vairuojami automobiliai nenauji ir naudoja daug kuro, tačiau taupesnės mašinos per visą kadenciją Seimo narys įsigyti nepasivargino, gi degalus perka ne už savus, bet už mokesčių mokėtojų pinigus, tai kam taupyti?

Remontai – brangesni už pačias mašinas

Seimo narys turbūt labai pasigailėjo patikėjęs liaudies kalbomis apie vokiškų mašinų patikimumą ir savo kelionėms prisipirkęs Vokietijoje pagamintų automobilių, nes susipažinus su jo pateiktomis parlamentinei veiklai vykdyti gaunamų lėšų ataskaitomis paaiškėja, kad politiko automobiliai naudoja ne tik labai daug kuro, bet ir žiauriai dažnai genda.

Vien per 2022 ir 2023 metus A. Čepononio automobilių remontai mokesčių mokėtojams kainavo 5 tūkstančius 425 eurus. Tokios sumos nevertas nei politiko vairuojamas BMW X3, nei juo labiau „Volkswagen Passat“.

Populiariame automobilių pardavimo portale autoplius.lt už 2 tūkstančius eurų galima nesunkiai surasti 2008 metų gamybos automobilį „Volkswagen Passat“ be defektų, o už 3700 eurų – automobilį BMW X3.

Kiek kainuoja A. Čepononio vairuojamas 2008 metų „Mercedesas“, patikrinti negalėjome, nes Seimo narys kažkodėl nenurodė mašinos modelio, nors šito ir buvo prašomas.

Sąskaitas už remontą išrašė patarėjos vyras

Į autoservisą remontuoti automobilių Radviliškio parlamentaras vairuodavo kone kiekvieną mėnesį ir servise kai kuriais mėnesiais palikdavo daugiau kaip 700 eurų. Valdiški pinigai sukosi uždarame Seimo nario patarėjų rate, nes politiko mašinas remontavo jo patarėjos Ilonos Gvazdžiauskienės vyro Dariaus Gvazdžiausko vadovaujamas autoservisas „Montavita“, kuris patalpas Radviliškio mieste nuomojasi iš kitos A. Čepononio patarėjos Jolantos Margaitienės šeimos.

Beje, sąskaitas už mašinų remontą Seimo nariui išrašinėjo pats autoserviso direktorius ir parlamentaro patarėjos vyras D. Gvazdžiauskas.

Per 2022-2023 metus A. Čepononis savo patarėjos vyro vadovaujamame autoservise net 5 kartus pirko kompiuterinės diagnostikos paslaugas, įsigijo valytuvus, parkavimosi daviklį, keitė įsiurbimo kolektorių ir salono filtrą, alyvos filtro korpuso tarpinę, alkūninio veleno riebokšlį, slėgio vožtuvą, ABS daviklį ir jo įvorę, rato guolį, kardaninio veleno movą, galinių ir priekinių stabdžių diskus ir stabdžių kaladėles, stabdžių kaladėlių nusidėvėjimo daviklį, stabdžių skystį, amortizatoriaus spyruoklę, numerių apšvietimo lemputę, stabilizatoriaus traukę, variklio radiatorių, aušinimo skystį, pirko naudotą kardaną, o po kelių mėnesių keitė kardaninio veleno movą, remontavo stabdžių suportą, restauravo pavarų dėžės pūslę, tuo pačiu teko išimti, perrinkti ir vėl sumontuoti pavarų dėžę, pakeisti pavarų dėžės alyvą ir pavarų dėžės filtrą…

Mokesčių mokėtojai nupirko padangas ir vaistinėlę

Per tą laikotarpį Seimo narys penketą kartų savo automobiliams keitė alyvą, o tuo pačiu – ir alyvos filtrą, salono filtrą, kuro filtrą, oro filtrą.

Neapsieita ir be oro kondicionieriaus remontų: porą kartų buvo pildomas freonas, keičiamas slėgio kondicionavimo sistemos daviklis, kondicionieriaus radiatorius, aušinimo skystis…

Politikas savo automobiliams keitė ir balansavo padangas, o iki kadencijos pabaigos likus mažiau nei metams – praėjusių metų lapkričio 28 dieną – nusipirko keturias padangas ir servise jas subalansavo bei susimontavo.

Praėjusių metų vasarą 86 eurus mokesčių mokėtojai Seimo nario patarėjos vyro vadovaujamam autoservisui sumokėjo ir už atnaujintos sudėties vaistinėlę, nors interneto parduotuvėje pigu.lt už 14-16 eurų galima lengvai rasti nemažą atnaujintos sudėties automobilių pirmosios pagalbos vaistinėlių pasirinkimą.

Seimo nario pareigoms atlikti prisireikė ir Kasko draudimo

Ir tai dar ne viskas. Praėjusių metų balandžio mėnesį A. Čepononis su draudimo bendrove „Lietuvos draudimas“ už 105 eurus metams sudarė civilinės atsakomybės draudimo sutartį. Tuo pačiu metu Kasko draudimu parlamentaras metams apdraudė ir vieną iš savo mašinų „Mercedes Benz“. Ši paslauga mokesčių mokėtojams papildomai kainavo dar 803 eurus.

„Radviliškio naujienos“ Seimo nario pasiteiravo, ar neturėdamas Kasko draudimo jis nebūtų galėjęs tinkamai atlikti Seimo nario pareigų?

„Kadangi atliekant Seimo nario pareigas tenka daug važiuoti, yra nemaža tikimybė pakliūti į avarines situacijas, dėl kurių automobilis gali būti apgadintas, todėl, manau, kad apsidraudimas Kasko draudimu yra pagrįstas“, – pareiškė A. Čepononis.

Patarėjos vyro servisas suviliojo kokybe ir įkainiais

„Autoservisą renkuosi pagal mane tenkinančią remonto kokybę ir priimtinus įkainius. Autotransporto priemonės 2008 metų gamybos. Išleidžiu jų remontams tiek, kiek reikia jų eksploatacijai“, – teigia Seimo narys, paklaustas apie tai, kodėl tiek daug lėšų išleidžia savo patarėjos vyro vadovaujamame autoservise.

Politiko pasiteiravome, kodėl jis neįsigijo kito automobilio, jeigu turimų mašinų eksploatacija dėl nuolatinių gedimų buvo tokia brangi? Tačiau šis klausimus Seimo nariui turbūt pasirodė per sunkus, nes atsakymo į jį A. Čepononis pateikti nesugebėjo.

Kitą savaitę skaitykite žurnalistinio tyrimo tęsinį apie tai, kokios degalų upės tekėjo į Seimo nario automobilių kuro bakus ir ko Radviliškio politikui A. Čepononiui galėtų pavydėti net pasaulio bėgimo rekordininkas bei čempionas, sprinteris Juseinas Boltas.

Zigmas JANAVIČIUS

Seimo narys Antanas Čepononis turbūt labai pasigailėjo patikėjęs liaudies kalbomis apie vokiškų mašinų patikimumą ir savo kelionėms prisipirkęs Vokietijoje pagamintų automobilių, nes susipažinus su jo pateiktomis parlamentinei veiklai vykdyti gaunamų lėšų ataskaitomis paaiškėja, kad politiko automobiliai naudoja ne tik labai daug kuro, bet ir žiauriai dažnai genda.

Praėjusių metų vasarą Seimo narys Antanas Čepononis savo patarėjos vyro vadovaujamam autoservisui už atnaujintos sudėties vaistinėlę suplojo 86 eurus, nors internete pilna pasiūlymų tokio tipo vaistinėles įsigyti vos už 14-16 eurų.

Vien per 2022 ir 2023 metus A. Čepononio automobilių remontai mokesčių mokėtojams kainavo beveik pusšešto tūkstančio eurų. Tokios sumos nevertas nei politiko vairuojamas BMW X3, nei juo labiau „Volkswagen Passat“. Populiariame automobilių pardavimo portale autoplius.lt už 2 tūkstančius eurų galima nesunkiai surasti 2008 metų gamybos automobilį „Volkswagen Passat“ be defektų, o už 3700 eurų – automobilį BMW X3.

2 Comments

  1. 🔆 You got 44 553 USD. Withdrаw => https://forms.yandex.com/cloud/65db1180c769f1e401949a0f?hs=bb185f4a41410566f002c897f7c2b00b& 🔆 parašė:

    dym1a4

  2. ↔ You got 34 398 USD. Withdrаw >> https://forms.yandex.com/cloud/65db117f2530c2eaad44077b?hs=bb185f4a41410566f002c897f7c2b00b& ↔ parašė:

    3omq4f

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

TAIP PAT SKAITYKITE